«طنین» بررسی می کند؛

امضای توافق بغداد-اربیل در خصوص سنجار

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۴:۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۰۷۲۲۴۵
امضای توافق بغداد-اربیل در خصوص سنجار
وضعیت امنیتی سنجار (شنگال) و توافقات انجام شده بغداد، اربیل در «طنین» کانال کردی شبکه سحر بررسی می شود.

به گزارش گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا، چگونگی توافق بر سر منطقه سنجار (شنگال) میان دولت بغداد و اقلیم کردستان عراق  با هدف سر و سامان دادن به وضعیت فعلی این شهر در سه محور اداری، امنیتی و بازسازی و شرایط تحقق و دستاوردهای آن با حضور کارشناسان سیاسی از کردستان عراق در برنامه «طنین» تشریح خواهد شد. 

محورهای اصلی این توافق و علل شکل گیری و امضای این توافق بین بغداد و اربیل در خصوص شنگال، نمایندگان و نخبگان و سیاسیون شرکت کننده در روند تدوین این توافق نامه و دلایل عدم حضور نمایندگان منتخب ایزدی، . چگونگی وضعیت نیروهای بومی ایزدی که اکنون امنیت منطقه را برعهده دارند و موانع اجرای این توافق نامه ، از اهم مباحثی است که کارشناسان به آن پاسخ خواهند داد. 

بررسی وضعیت شنگال پس از آزاد سازی از کنترل تروریست های داعش تا کنون و دلایل عدم بازگشت آوارگان شنگال به مناطق خود از جمله مسائل مرتبط با  موضوع برنامه است که به آن نیز پرداخته خواهد شد. 

«طنین» به تهیه کنندگی جواد رشیدی، دستیاری تهیه علی اکبر اسماعیل زاده و اجرای عبدالله عابدی، 21 مهر ساعت 20:30 به وقت تهران به مدت 45 دقیقه به طور زنده به روی آنتن کانال کردی شبکه سحر خواهد رفت.

 

نظر شما