روایت صیادانی که شش سال در اسارت دزدان دریایی سومالی بودند

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۰۹:۳۳:۰۸
کد خبر: ۱۰۷۳۰۴۲
روایت صیادانی که شش سال در اسارت دزدان دریایی سومالی بودند
در قسمت پنجاه‌وپنجم از فصل سوم برنامه «مکث» سعید شیخ‌زاده میزبان دو مرد صیاد است که به تازگی از اسارات دزدان دریایی سومالی آزاد شده‌اند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، پنجاه‌وپنجمین قسمت از سری سوم برنامه «مکث» چهارشنبه ۲۳ مهر حوالی ساعت ١٩ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در هفته هشتم از فصل جدید این برنامه که ویژه ماه‌های محرم و صفر تهیه شده سعید شیخ‌زاده مجری و راوی خواهد بود.

در این برنامه شیخ‌زاده میزبان دو مرد صیاد به نام‌های ابراهیم بلوچ‌نیا و جمال‌الدین دهواری است که به تازگی از اسارات دزدان دریایی سومالی آزاد شده‌اند. بلوچ‌نیا و دهواری شش سال قبل حین ماهیگیری اسیر دزدان دریایی سومالی شدند و سختی‌ها و شکنجه‌های بسیاری را تحمل کردند. در تمام طول مدت اسارت پاهایشان در زنجیر بود و گاهی تا ١۴ روز از غذا محروم می‌شدند. حالا این دو صیاد یک ماه قبل با پرداخت پول از طرف دولت ایران آزاد شده و به میهن بازگشته‌اند و اینبار با قیمت‌های سر به فلک کشیده و کرونا مواجه شده و بسیار متعجب هستند. روایت جذاب و عجیب این مردان ماهیگیر را از شش سال اسارت در دست دزدان دریایی امشب در «مکث» ببینید و بشنوید.

سری جدید برنامه «مکث» همچون برنامه مناسبتی که در ماه مبارک رمضان پخش شد، قصه‌ها و روایات جذاب آدم‌ها از یک موقعیت خاص به سمت حال خوب را روایت کرده و سراغ ماجراهای اجتماعی می‌رود. این برنامه اجتماعی به صورت گپ و گفت میان هنرمندان و صاحبان داستان‌های اجتماعی جذاب ضبط و پخش می‌شود.

 

نظر شما