افزایش نویسندگان و کارگردانان زن در سینمای مستقل آمریکا

۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۴۱۰۸
افزایش نویسندگان و کارگردانان زن در سینمای مستقل آمریکا
دکتر مارتا اِم. لوزِن، مدیر اجرایی «مرکز مطالعات زنان در تلویزیون و سینما»ی دانشگاه دولتی سن دیئگو از افزایش آمار حضور و مشارکت زنان سینماگر در ساخت آثار مستقل در سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۰ خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، طبق مطالعه‌های صورت‌گرفته توسط بخش زنان سینماگر مستقل در این مرکز، زنان ۳۸ درصد از کارگردانانی را تشکیل دادند که فیلم‌های داستانی بلند و مستند را جلوی دوربین بردند؛ آماری که در سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۹، ۳۳ درصد بود و در ۲۰۱۷-۲۰۱۸ فقط ۲۹ درصد. در خصوص نویسندگی هم حضور ۳۲ درصدی زنان در سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۹ و ۲۶ درصدی در سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۸ به ۳۵ درصد در سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۰ رسیده است.

لوزن در این باره می‌گوید: «ما حالا دو سال متوالی است که شاهد حضور پررنگ‌تر زنان به عنوان کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده در سینمای مستقل هستیم. اگر بخواهم کمی جامع‌تر و کلی‌تر بگویم، شمار کارگردانان زن فیلم‌های داستانی در دهه گذشته بیش از دو برابر شده است و از پانزده درصد در سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۹ به ۳۳ درصد در ۲۰۱۹-۲۰۲۰ رسیده است.»

علاوه بر این‌ها، مطالعات نشان می‌دهند که جشنواره‌ها دو برابر گذشته دست به انتخاب ویا نمایش آثار داستانی‌ای زده‌اند که زنان کارگردانی کرده‌اند. این آمار در حوزه سینمای مستند به‌مراتب بهتر است و تقریباً رقم برابری را نشان می‌دهد!

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز