رائد فریدزاده:

دوره متفاوتی را در بخش بین‌الملل جشنواره۳۳ تجربه می‌کنیم

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۱۱:۲۹:۳۹
کد خبر: ۱۰۷۵۰۵۰
دوره متفاوتی را در بخش بین‌الملل جشنواره۳۳ تجربه می‌کنیم
مدیر بخش بین‌الملل جشنواره سی و سوم با اشاره به این که دوره متفاوتی را در این بخش جشنواره پیش‌رو داریم، گفت: فیلم‌های این دوره در بخش بین‌الملل، از کشورهای مختلف دنیا و بر اساس تعاملات بازارهای جهانی و بازارهای آنلاین سال جاری، انتخاب شده‌اند.

به گزارش گروه روی خط رسانه خبرگزاری برنا، «رائد فریدزاده» مدیر بخش بین‌الملل جشنواره با اشاره به اینکه در این دوره سعی شده، تنوع فرهنگی و ملیتی لحاظ شود، عنوان کرد: در بخش رقابتی جشنواره سی و سوم، فیلم‌هایی  از 27 کشور به‌صورت حرفه‌ای مورد داوری قرار می‌گیرند.

فریدزاده ادامه داد: امسال داوری فیلم‌های بین‌الملل در بخش داستانی و انیمیشن بلند و کوتاه انجام می‌شود که داوران بخش بلند از کشورهای سوئد، فرانسه، افغانستان و ایران هستند. همچنین داورانی از قزاقستان، لتونی و ایران در این جشنواره حضور دارند که در بخش کوتاه داوری می‌کنند.

مدیر بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کودک و نوجوان تصریح کرد: در بخش بلند دوازده فیلم و در بخش کوتاه بیست فیلم از کشورهایی همچون روسیه، آلمان، نروژ، دانمارک، فرانسه، بلژیک، سوئد، استونی، فنلاند، پرتغال، ایتالیا، اسپانیا، فیلیپین، لوکزامبرگ، جمهوری چک، هند، قزاقستان و نروژ حضور دارند. امسال تنوع کشوری قابل‌توجهی داشتیم و از سراسر دنیا برای ما فیلم ارسال شد.

او ادامه داد: مضامین اصلی فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل را دوستی، صلح، حفاظت از محیط زیست، استفاده بهینه از نیروی تخیل، مبارزه با نژاد پرستی، راستگویی و توجه به خانواده تشکیل داده است.

فریدزاده افزود: امسال بخش ویژه کووید ۱۹ را هم در جشنواره فیلم کودک و نوجوان داریم که فیلم‌هایی از آلمان، صربستان، ژاپن، کرواسی، اسلونی، بلغارستان، انگلستان و فرانسه حضور دارند، همچنین جشنواره سی‌وسوم بخشی با عنوان «مروری بر جشنواره لبخند هند» دارد که فیلم‌های برگزیده‌ آن جشنواره را هم در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اکران می‌شوند.

او خاطرنشان کرد: در بخش نشست‌های تولید مشترک جلساتی با نمایندگانی از کشورهای صربستان، پاکستان، ارمنستان و هندوستان به شکل مجازی برگزار خواهد شد. همچنین داوران بخش سیفژ امسال از آرژانتین، هند و ایران هستند. هفت کارگاه بین‌المللی و شش کارگاه ملی را هم جشنواره فیلم کودک داریم که از کشورهای انگلستان، هند، ایتالیا، قزاقستان و فرانسه سرفصل‌های جذابی را مطرح خواهند کرد.

فریدزاده در ادامه با اشاره به این که امسال در بخش کتابخانه ویدئویی 400 فیلم شامل انیمیشن، کوتاه، سینمایی و داستانی جمع‌آوری شده، خاطرنشان کرد: در بخش کتابخانه ویدئویی، روند فیلم‌هایی که دوره گذشته در این کتابخانه به نمایش گذاشته‌ شده‌‌ بود، تکمیل شده‌ است. همچنین پخش‌کنندگان و خریداران بین‌المللی می‌توانند از روی سامانه‌ای که با مشارکت هاشور طراحی شده‌است، به شکل اختصاصی از طریق سایت جشنواره فیلم‌ها را مشاهده کنند و از این طریق برقراری ارتباط با توزیع کننده فیلم‌ها فراهم شده‌ است. بر این اساس حضور مجازی خریداران بین‌المللی از ویژگی‌ این دوره محسوب می‌شود.

مدیر امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی درباره حضور فیلم‌های بین‌المللی در این دوره افزود: همانطور که بسیاری از جشنواره‌های معتبر جهانی، در شرایط خاص کرونایی بدون حضور مهمانان خارجی و به صورت آنلاین برگزار شدند، جشنواره سی و سوم هم بخش بین‌المللی خود را به این شکل برگزار می‌کند و این تفاوت ماهوی این دوره با دوره‌های گذشته است. فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل در پلتفرم‌ها به نمایش درنمی‌آید و داوری این بخش نیز با ارسال لینک برای داوران صورت خواهد گرفت.

سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۷ مهر تا ۲ آبان به شکل مجازی و به دبیری علیرضا تابش برگزار می‌شود.

منبع: ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

 

نظر شما