مرتضی آتش‌زمزم:

تکلیف هیچ چیزی امروز مشخص نیست /حتی نمی‌دانیم کارها و پروژه‌ها تعطیل هستند یا نه!

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۰۴:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۵۳۳۰
تکلیف هیچ چیزی امروز مشخص نیست /حتی نمی‌دانیم کارها و پروژه‌ها تعطیل هستند یا نه!
مرتضی آتش‌زمزم معتقد است که تلویزیون برای ساخت آثار سرگرم‌کننده و جذاب تلاش کرده اما شاید در رسیدن به این هدف موفق عمل نکرده است. او تأکید دارد که برای انتقاد از تلویزیون باید همه مسائل اعم از شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی را مدنظر قرار داد.

مرتضی آتش‌زمزم کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: راحت‌ترین کار امروز انتقاد است و به راحتی می‌توان از تلویزیون انتقاد کرد اما باید منصفانه به مسئله نگاه کرد و وقتی که همه پروژه‌ها تعطیل هستند و نمی‌توان تولید داشت طبیعی است که اثر چندانی روی آنتن نباشد.

آتش‌زم‌زم تصریح کرد: مشکل اصلی به زمانی برمی‌گردد که هیچ مشکلی نبود و برای تولید محتوا ضعیف عمل کردیم و امروز که مشکلات فراوانی اعم از شیوع کرونا داریم توان تولید اثر نداریم و اگر هم داشته باشیم در شرایطی ویژه پر استرس مجبور به کار هستیم. من به شخصه اگر یک نفر در پروژه فیلمبرداری‌ام گرفتار بیماری کرونا شود تا آخر عمر نمی‌توانم خود را ببخشم.

این کارگردان در ادامه گفت: تکلیف هیچ چیزی امروز مشخص نیست و حتی نمی‌دانیم کارها و پروژه‌ها تعطیل هستند یا نه. برای من به شخصه جالب است که همه رستوران‌ها، کافه‌ها و... به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما سینماها و مراکز فرهنگی تعطیل هستند در حالیکه قطعاً میزان احتمال ابتلا به کرونا در اتوبوس، مترو و... به مراتب بیشتر از ابتلا به کرونا در سالن سینما است. من مطمئنم که کسی در سالن سینما که همه ماسک زده‌اند و فاصله اجتماعی را رعایت کرده‌اند، به کرونا مبتلا نمی‌شود.

کارگردان مجموعه تلویزیون «خاتون» خاطرنشان کرد: تعطیل کردن سینماها و مراکز فرهنگی یک کار بیهوده است که فقط به قشر فرهنگ ما آسیب می‌زند. اگر مشاغل مختلف به دلیل مشکلات اقتصادی امکان تعطیلی برایشان وجود ندارد باید بدانیم که سینماگر بودن هم یک شغل است و آن‌ها هم باید امرار معاش داشته و زندگی کنند. وقتی تولید آثار سینمایی و تلویزیونی تعطیل است هیچ انتظاری برای ساخت اثر سرگرم‌کننده و به طور کل هیچ انتظاری در امر سرگرمی‌سازی تلویزیون نمی‌توان داشت.

او افزود: سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیون در شرایط سختی ساخته می‌وند و علاوه بر کرونا مشکلات اقتصادی نیز وضعیت را بدتر کرده است. به نظر من مسئولان تلویزیون برای ساخت و تولید آثار سرگرم‌کننده تلاش خود را به کار برده‌اند اما شاید در رسیدن به این هدف و انجام این کار موفق عمل نکرده باشند. متأسفانه در شرایط بسیار پیچیده‌ای قرار داریم که باید مسائل مختلفی را برای نقد و تحلیل آن مدنظر قرار دهیم. مشکلات اقتصادی، شیوع کرونا، استرس فراوان و نبود شرایط کار باعث شده تولیدات سینما و همچنین تلویزیون به حداقل برسد و این تصور به وجود آید که تلویزیون کاری در این زمینه نمی‌کند در حالیکه به نظر من برای نقد این رسانه باید همه مسائل را در نظر گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز