چهره ها و اخبار فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت:

کرونا؛ بیماری لژ نشینان سینما / مهران مدیری خائن کشی را با مسعود کیمیایی تجربه می کند/ احسان علیخانی داماد شد؟/ نامه ای که فاش شد

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۵۶۲۵
کرونا؛ بیماری لژ نشینان سینما / مهران مدیری خائن کشی را با مسعود کیمیایی تجربه می کند/ احسان علیخانی داماد شد؟/ نامه ای که فاش شد
هفته گذشته اخبار فرهنگ و هنر هم مانند بسیاری از اتفاقات اجتماعی هول و حوش داستان کرونا پیگیری شد و داستان کرونا به ستاره های سینما رسید.

خائن کش هفته: مهران مدیری

اوایل هفته گذشته مسعود کیمیایی کارگردان شهیر سینما با انتخاب مهران مدیری برای فیلم جدیدش متفاوت ترین انتخاب سال های اخیرش را رقم زد. بعد از سعید آقاخانی که فیلم قبلی کیمیایی را بازی کرد  و او هم از دنیای طنز وارد دنیای هنر شده بود حالا مدیری طناز ترین مرد این روز های تلویزیون انتخاب جدید مسعود کیمیایی برای تراژدی خائن کشی است. باید ببینیم بعد از درخت گردو حالا مهران مدیری در این نقش متفاوت چگونه ظاهر خواهد شد.

رقیبان کرونایی هفته: محمدرضا گلزار و نوید محمدزاده و لاله اسکندری

بعد از اینکه بر همگان ثابت شد ویروس کرونا به هیچکس رحم نمی کند کار به ستاره های سینما کشید تا گران ترین بازیگران فعلی سینما نیز از این ویروس منحوس در امان نمانند.

در یک روز مشخص هم نوید محدزاده و هم محمدرضا گلزار با انتشار پستی در فصای مجازی خبر از ابتلا به بیماری کرونا دادند تا پربازدیدترین اتفاق فضای مجازی را رقم بزنند.

لاله اسکندری هم با انتشار عکسی از خود خبر از ابتلای به ویروس کرونا داد.

مهاجرت هفته: ریحانه پارسا

در هفته گذشته سام درخشانی در یک تماس تلفنی خبر از مهاجرت بازیگر پر سر و صدای سریال پدر داد تا ریحانه پارسا بعد از چند هفته استراحت دوباره به راس خبر ها برگردد.

داماد نشده هفته: احسان علیخانی

خبری که مدام در بی خبری های رسانه های زرد سر و صدا می کند ازدواج احسان علیخانی است که این بار او را به واکنش وادار کرد تا در فضای مجازی اعلام کند این ماجرا حقیقت ندارد. جالب است در همین هفته ویدئویی از محمدرضا گلزار منتشر شد که او در گفتگو با یک برنامه اینترنتی از علاقه اش به ازدواج صحبت کرده بود.

نان آجر شده هفته : خانواده تئاتر

خانواده تئاتر در هفته گذشته به شیوه های مختلف (مصاحبه، یادداشت و ...) به وضعیت فعلی معاش خانواده تئاتر اعتراض و گلایه داشتند و به وضعیت فعلی اجرا ها و بسته بودن سالن ها پرداختند که این مسئله نیاز است تا با مدیریت مسئولین فرهنگی کشور بررسی شود.

خانواده تئاتر و سینماداران در روزگار کرونایی به دلیل تعطیلی متناوب سالن ها دچار خدشه بسیار شدند. حسین کیانی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر چنان از وضعیت موجود ناراحت بود که نوشت: «روزی که برف سرخ ببارد ز آسمان، بخت سیاه اهل تیاتر سبز می شود» و در جای دیگر گفت: «ما مرغ عروسی و عزائیم».

پیشکسوت هفته؛ جشنواره کودک

جشنواره کودک و نوجوان به رغم شرایط موجود شروع به کار کرد و اتفاقا حضور پیشکسوتان این عرصه کمک کرد تا جشنواره در استارت بسیار پر سر و صدا ظاهر شود. مرضیه برومند از داوران اصلی جشنواره بود که در کارگروه های مجازی تجربیاتش را با جوانان مشتاق سینما به اشتراک گذاشت.

کارگردان «زی زی گولو» و «مدرسه موشها» همچون گذشته از نسل جدید برای بی توجهی به مطالعه و کتاب انتقاد کرد.

سیدجواد هاشمی هم که با فیلم «تورنادو» در جشنواره اصفهان حضور داشت در اعتراض به مشکلات سینما ماسک از صورت برداشت و گفت: تنها موجودی که در کرونا دچار نفس تنگی شده است سینماست.

نامه خوانده نشده هفته: نامه سهراب سپهری به احمدرضا احمدی

یکی از اتفاقات هفته پیش انتشار نامه سهراب سپهری به دوست و همکارش احمدرضا احمدی بود که توسط دختر احمدی منتشر شد. این نامه را سهراب در دورانی که در نیویورک بود برای احمدی نوشته بود و در آن شاعر نقاش دغدغه هایش را از دلتنگی برای غذاهای ایرانی و دستپخت مادر تا تفکر و سبک زندگی در غرب گفته بود. سهراب در این نامه نوشته بود:

ایران مادرهای خوب دارد و روشنفکران بد

نباید فکر آدم روی زمین دراز بکشد

مادرم می‌گفت قارقار برای بعضی از دردها خاصیت دارد

 

 

نظر شما