حسین شهابی خبر داد:

«رو در رو» در مرحله انتخاب نهایی بازیگران قرار دارد

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۵:۰۵:۳۶
کد خبر: ۱۰۷۶۴۳۳
«رو در رو» در مرحله انتخاب نهایی بازیگران قرار دارد
حسین شهابی نویسنده و کارگردان سینما از نهایی کردن بازیگران فیلم جدیدش با عنوان «رو در رو» و انتخاب آن ها از میان هنرجویانی آموزش دیده بر اساس سبک بازیگری راسیونالیسم خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، حسین شهابی درباره علت به تاخیر افتادن ساخت «رو در رو» و وضعیت پیشبرد پروژه در حال حاضر بیان کرد: پروانه ساخت فیلم «رو در رو» در سال 98 صادر شده اما امکان ساخت و تولید آن به خاطر این اپیدمی همه گیر تا امروز به تعویق افتاده بود. این روزها در مرحله نهایی انتخاب بازیگران فیلم قرار داریم و پس از تمدید پروانه ساخت، تولید آن را بر اساس پروتکل های بهداشتی موجود آغاز خواهیم کرد.

وی در ادامه به انتخاب تمامی بازیگران این اثر سینمایی به جز دو بازیگر از هنرجویان موسسه آینه فردا اشاره کرد.

شهابی که پایه گذار آموزش رشته های سینمایی به سبک «راسیونالیسم» در ایران و موسسه آینه فردا است، درباره این سبک و دیدگاه در بازیگری توضیح داد: جدا از مناقشه ای که برسر این واژه در بین فیلسوفان و متفکران قدیم و جدید در رابطه با هستی شناسی وجود داشته و دارد، من در آموزش بازیگر تنها از پوسته واژه استفاده کرده ام، به این معنی که ساختار دراماتیکی در فیلمنامه، دکوپاژ و فضاسازی در کارگردانی و پرفورمنس در بازیگری، همگی باید مبتنی بر خرد و منطبق با واقعیت ملموس باشد.

وی در پاسخ به اینکه بر اساس این سبک چگونه یک هنرجوی بازیگری متاثر از فیلم نامه ای آموزش داده می شود که هنوز وجود ندارد، عنوان کرد: تمام هنرجویان آینه فردا قبل از ورود به رشته اصلی خود، ابتدا با تعریف دقیق راسیونالیسم در سه رشته اصلی سینما یعنی فیلم نامه و کارگردانی و بازیگری آشنا شوند. سپس می آموزند که چگونه بی واسطه کارگردان تمام آموخته های خود را متاثر از متن احتمالی تماما در حیطه خرد اجرا کنند. در مرحله بعد است که با وارد شدن کارگردان درک مشترک آنها خردگرایی اثر را عمیقتر، یا عدم تفاهم شان مسئله را به چالش خواهد کشاند.

«رو در رو» روایت‌گر زندگی ده دختر جوان است که برای راه‌اندازی شغلی جدید کارگاه کوچکی را در تهران اجاره کرده و مشغول به کار در آن می‌شوند.

نظر شما
پرونده ویژه