در «سنتز» از نگاه هیسپان تی وی؛

رکود اقتصادی در آرژانتین بررسی می شود

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۴:۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۰۷۶۴۳۵
رکود اقتصادی در آرژانتین بررسی می شود
برنامه این هفته «سنتز» که از جمله برنامه های جدید شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی است، به بررسی بحران اقتصادی آرژانتین با توجه به همه گیری ویرووس کرونا و بدترین رکود اقتصادی که این کشور تاکنون با آن دست و پنجه نرم کرده است، می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه که  در قالب مستند خبری ارائه می شود، بامداد هر شنبه به وقت تهران، به تهیه کنندگی مهدیه اسماعیل پور به روی آنتن می رود.

 در این قسمت از برنامه «سنتز» می بینیم آرژانتین یکی از بزرگ ترین اقتصادهای آمریکای لاتین است، دارای منابع طبیعی فراوانی در انرژی و کشاورزی است و در قلمرو 2.8 میلیون کیلومتر مربعی خود دارای زمین های کشاورزی فوق العاده حاصلخیز، ذخایر قابل توجه گاز و لیتیوم و پتانسیل عظیم انرژی های تجدیدپذیر است. با این وجود ، نوسانات تاریخی رشد اقتصادی و انباشت موانع نهادی، مانع توسعه کشور شده است. در بحبوحه بحران جهانی که ویروس کرونا ایجاد کرده است ، این کشور آمریکای جنوبی با بدترین رکود اقتصادی از سال 2001 تاکنون رو به رو شده است .

در این برنامه همچنین بیان می شود که تورم سالانه آرژانتین بیش از 50٪ است و این وضعیت میراثی است که رئیس جمهور سابق مائوریسیو ماکری به کشور تحمیل کرد. در مبارزات انتخاباتی که وی در سال 2015 داشت ،قول  «فقر صفر»را بیان کرد و «کاهش تورم آسان ترین کار در جهان» را مطرح کرد حتی تا آنجا پیش رفت که گفته بود افزایش قیمت ها شاهدی بر اشتباهات یک دولت است .اما هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاد. داده ها نشان می دهد که آرژانتینی ها فقیرتر، با بدهی های افزون تر  و مشکلات اشتغال بیشتری نسبت به چهار سال پیش  مواجهند.

در بخش دیگری از برنامه  به یک مطالعه توسط دانشگاه Avellaneda  استناد می شود که بیان می کند بیش از 50 متغیر اقتصادی و اجتماعی در دوره ماکری رو به زوال است. نرخ جمعیت زیر خط فقر در دولت وی بیش از 35.4٪ و با بیکاری بالای 10٪ است.بدهی عمومی نیز به طور نامتناسبی افزایش یافت که این مسئله بیشتر به دلیل وامی بود که ماکری از صندوق بین المللی پول درخواست کرد.

برنامه «سنتز» محصول شبکه هیسپان تی وی به تهیه کنندگی مهدیه اسماعیل پور شنبه 3 آبان ساعت 5:30بامداد به وقت تهران به مدت 10 دقیقه از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه همان روز ساعات 10:30و14و18:30 و 21:30و روز یکشنبه ساعات 1:30و8:30و16:30 و 22:30 بازپخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز