رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در برنامه یه روز تازه:

هنوز مصوبه چگونگی جریمه افراد فاقد ماسک ابلاغ نشده است/ برای برخورد قهری با زیرپا گذارندگان پروتکلهای بهداشتی منتظر مصوبه شورا هستیم/ پلیس ۱۱۰ عامدانه در درگیریها دیر نمی رسد/ در شش ماهه اخیر ۴ درصد رشد بزه در تهران داشتیم/ ۶۰ درصد بزه کاران سابقه ندارند

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۶۶۳۵
هنوز مصوبه چگونگی جریمه افراد فاقد ماسک ابلاغ نشده است/ برای برخورد قهری با زیرپا گذارندگان پروتکلهای بهداشتی منتظر مصوبه شورا هستیم/ پلیس ۱۱۰ عامدانه در درگیریها دیر نمی رسد/ در شش ماهه اخیر ۴ درصد رشد بزه در تهران داشتیم/ ۶۰ درصد بزه کاران سابقه ندارند
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: برای جریمه و برخرود قهری با افرادی که ماسک نمی زنند و پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کنند منتظر مصوبه ستاد کرونا و ابلاغ آنها هستیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در برنامه یه روز تازه گفت: از زمانی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرد پلیس در خدمت مدافعان سلامت بود. در فروردین ماه که حساسیت بالا بود هر زمان که ستاد مبارزه با کرونا مصوبه ای داشتند که پلیس باید ورود کند، ورود می کردیم.

وی افزود: از هفته گذشته متاسفانه آمار مبتلایان و فوتی ها خیلی نگران کننده شد. بر همین اساس مصوباتی بود که پلیس در تهران و سراسر کشور باید وراد عمل می شد بر همین اساس در خیلی از نقاط شهر و مراکز تجاری واحدهای گشتی پلیس مستقر هستند و با بلنگو هشدارهایی را در بحث رعایت فاصله گذاری و داشتن ماسک تذکراتی را به مردم می دهند اما برای جریمه هایی که اعلام کردند ما منتظر دستور هستیم.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد:  اگر مصوبات جریمه را ابلاغ کنند ما ورود می کنیم چون پلیس در مورد کسانی که بخواهند سلامت و امنیت جامعه را به خطر بیاندازند وظیفه ورود دارد و  با اخلال گران تعارف ندارد. آمادگی لازم را برای ورود به این بحث هم داریم پس هر لحظه دستوری بدهند و ابلاغ کنند در میدان عملیاتی انجام می دهیم.

وی درباره شیوه کار برخورد قهری و جریمه آنهایی که به پروتکلهای بهداشتی بی اعتنا هستند خاطرنشان کرد: شیوه کار این است که در وسایل نقلیه عمومی مثل مترو و اتوبوس و تاکسی ها و همچنین مراکز خرید و مغازه ها مالکین و رانندگان باید مسئولیت آنهایی که بدون رعایت پروتکل از خدماتشام استفاده می کنند را قبول کنند و در خیلی از موارد می توانند این کار را بکنند. برای برخورد قهری با افراد خاطی منتظر مصوبه شورای ملی کرونا هستیم.

سرهنگ موقوفه ای در بخش دیگری از صحبتهایش درباره طرح این مساله که پلیس 110 عامدانه در برخی درگیری هایی با سلاح سرد دیر وراد عمل می شود نیز گفت: پلیس 110 زیر مجموعه پلیس پیشگیری است. در تهران سرکلانتری ها و کلانتری ها و پلیس مترو مجموعه پلیس پیشگیری را تشکیل می دهند و پلیس 110 همکاران ما هستند. برخی مواقع حضورشان دیر می شود اما عمدی نیست. استاندارد حضور پلیس بر صحنه های اعلامی 15 دقیقه است و شاید خیلی از حضورهای پلیس حتی زیر 5 دقیقه بوده اما و ما در کلانتری میانگین 8 تا 9 هزار گزارش داریم که پلیس حضور می یابد و عملیات می کند. اگر تماس زیادتر شود، تاخیرها رخ می دهد اما یقین بدانید که تاخیر دلایلی منطقی دارد، معمولا مامویتهای پشت سر همی است ولی خب ما ساز و کار نظارتی داریم و خیلی از اخباری که صحت دارد مورد ارزشیابی قرار می گیرد و اگر تاخیر عمدی باشد با اهمال کار برخورد می شود، یقین بدانید که هیچ عمدی در این کار نیست.

وی درباره افزایش بیکاری و به تبع آن افزایش بزه اولی ها نیز گفت: بیکاری افزایش یافته اما در مرود رشد بزه وضعیت بحرانی نداریم، از اول سال تا کنون 4 درصد سرقت در پایتخت افزایش یافته است از طرفی ما تقریبا می توانیم بگوییم 60 درصد این تعداد بار اولشان است که دست به سرقت میزنند. اما این رقم حاد نیست و نسبت به سال گذشته یک کم افزایش یافتهاست. سعی کردیم این ها را کشف کنیم ما در بحث کشفیات نسبت به سال گذشته 9 درصد رشد داریم و 8 درصد افزایش دستگیری مجرمین را داریم و اجازه نمی دهیم نا امنی ایجاد شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز