روایت گلوله باران آمبولانس نخستین شهید مدافع حرم جامعه پزشکی در گروه مستند روایت فتح

۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۶۷۲۰
روایت گلوله باران آمبولانس نخستین شهید مدافع حرم جامعه پزشکی در گروه مستند روایت فتح
احمد عبدالرحیمی کارگردان مستند «حسن بابا» گفت: شهدای مدافع حرم مظلوم و از همه مظلومتر شهدایی هستند که به صورت داوطلبانه و بسیجی در سوریه حضور داشتند و ادای دین به این شهدای مظلوم، دلیل ساخت «حسن بابا» بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، احمد عبدالرحیمی اظهار داشت: به عنوان مستندساز و ثبت کننده تاریخ شفاهی چند سالی در سوریه حضور داشتم و محمدحسن قاسمی را در اوایل ورودش به حلب دیده بودم. بعد از دیدار با شهید تصاویری از حضورش به عنوان پرستار تهیه کردم.

کارگردان مستند « حسن بابا » بیان کرد:  امنیت و آرامش کشور را مرهون خون شهدا از جمله شهدای مدافع حرم هستیم و همه ما وظیفه داریم در تکریم این بزرگان فعالانه ایفای نقش کنیم و ما به عنوان مستندساز نسبت به ایجاد شناخت مدافعان حرم  به تک تک مردم ایران مسئول هستیم.

این مستندساز ادامه داد: شهید محمد حسن قاسمی در مرداد ماه 95حین انتقال مجروحین به بیمارستانی در حلب به کمین تروریست های تکفیری گرفتار شده و به شهادت رسید. پیکر وی پس از سه ماه در کنار امبولانس تفحص شد.

عبدالرحیمی اظهار کرد: اصلی‌ترین و مهمترین موانع برای روایت نبرد سوریه و مدافعان حرم، مسائل امنیتی است. در مسیر ساخت این مستند هم به دلیل شناخت محدودی که من از این شهید بزرگوار داشتم تحقیقات زیادی انجام دادیم. مطالعه کتاب  «دلم پرواز میخواهد»  روایتی از زندگی این شهید والامقام از انتشارات روایت فتح کمک بسیاری برای شناخت ایشان به من کرد.

بیننده مستند «حسن بابا» به کارگردانی احمد عبدالرحیمی و تهیه کنندگی مصطفی سیفی، کاری از گروه مستند روایت فتح، شنبه سوم آبان، ساعت 20:30 از شبکه افق باشید.

نظر شما