در گروه اجتماعی شبکه پنج سیما؛

دستمزد کودکان کار در مشاغل سخت / خطرناک ترین اتفاقات در انتظار کودکان / در شکلات تلخ ببنید

۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۱۰:۰۵:۱۴
کد خبر: ۱۰۷۷۰۳۲
دستمزد کودکان کار در مشاغل سخت / خطرناک ترین اتفاقات در انتظار کودکان / در شکلات تلخ ببنید
برنامه شکلات تلخ با محوریت کار کودکان در چند حوزه زباله گردی، کار در کارگاه ها، کار بر سر چهار راه ها و... و دلایل موثر بر شکل گیری کار کودک آغاز شد در ادامه شنبه این هفته با موضوع کار های سخت و یدی در گروه سنی کودک و نوجوان ساعت ۱۳/۲۰ و چهارشنبه حوالی۰۰:۳۰ بامداد به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی احمدی، روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود. دکتر فرید براتی سده کارشناس آسیب های حوزه کار کودک به همراه معاون اجتماعی سازمان بهزیستی دکتر مسعودی فرید مهمان این برنامه مستند خواهند بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه تلویزیونی شنبه  با محوریت خطرات کودکان کار در خیابان و مخاطرات زندگی کودکان کار های سنگین اطراف بازار و مراکز فروش روی آنتن می رود.

مجتبی احمدی، تهیه‌کننده و کارگردان این مستند تلویزیونی در این باره گفت: مثل بسیاری از هنجار ها و ناهنجاری های اجتماعی شاید از کنار این مساله هم عبور کنیم اما آیا بی تفاوت گذشتن از کنار کودکان معصوم بر سر چهار راه ها که با نگاهی ملتمسانه از همه در خواست کمک دارند به این راحتی ها ممکن است؟

 کارگردان مستند شکلات تلخ شبکه سیما ادامه می دهد؛ اما در میان کودکانی که در طول روز آنها را بر سر چهارراه ها  و معابر مختلف شهر ها می بینیم هستند بچه هایی که فال نمیفروشند، شیشه پاک نمی کنند و اسپند دود نمی کنند بلکه با کارهای سختی  مانند باربری نان به خانه می برند در این برنامه به مخاطرات مرتبط با زندگی این کودکان می پردازیم و در گفت و گو با آنها شرایط خاص زندگی شان را بررسی می کنیم.

احمدی ادامه داد: مشاغل سخت از یک سو و مخاطرات حاشیه ایی زندگی این کودکان که گاهی از سوی خانواده شان به کار گسترده می شوند و گاهی در معرض انواع آسیب هستند دوربین مستند شکلات تلخ را به اطراف مراکز خرید برد و البته در ادامه به کار کودکان در کوره پز خانه های آجر خواهیم رفت و داستان کودکان کار را که گاهی محصول مهاجرت اشتباه است در برنامه سه شنبه شکلات تلخ بررسی می کنیم.

مستند تلویزیونی شکلات تلخ با محوریت آسیب های اجتماعی به زندگی کودکان کار و خیابان ورود می کند و از زوایای مختلف اعم از خانواده، اقتصاد ، مهاجرت اشتباه، به وجود آمدن مشاغل اشتباه حاصل از نبودن شغل مناسب برای نیروی آماده به کار تحلیل می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز