حسن زاهدی:

ارتقای دستمزد، تأمین امنیت شغلی و کنترل کیفیت امروز از مهم‌ترین دغدغه‌های سینماگران است

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۰۴:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۷۰۴۲
ارتقای دستمزد، تأمین امنیت شغلی و کنترل کیفیت امروز از مهم‌ترین دغدغه‌های سینماگران است
حسن زاهدی ارتقای دستمزدها، امنیت شغلی و کنترل کیفیت را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سینمای ایران می‌داند که باید هیئت مدیره جدید خانه سینما به این مسائل توجه داشته باشد.

حسن زاهدی صدابردار سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: اهالی سینما سال‌هاست با مشکلات بسیاری اعم از عدم وجود امنیت شغلی و دریافت دستمزدهای پایین دست و پنجه نرم می‌کنند ولی عاشقانه با عشق و علاقه مشغول کار هستند در حالیکه از کمترین امکانات یک کارمند یا کارگر برخوردار نیستند.

صدابردار فیلم سینمایی «باشو غریبه‌ کوچک» خاطرنشان کرد: دستمزدها در سینمای ایران همچنان غیر منطقی و پایین است و باید خانه سینما یک برنامه‌ریزی دقیق برای سامان دادن به دستمزدها داشته باشد. من سال‌ها عاشقانه در هر شرایطی کار کردم و اگر این مشکلات را مطرح می‌کنم نمی‌خواهم سنگ خود را به سینه بزنم، حرف من مربوط به همه اهالی سینما می‌شود و به نظر من حتی بازیگران ما هم دستمزدشان پایین است.

او افزود: اگر یک نگاه دقیق به دستمزدها و میزان کار داشته باشیم یک بازیگر یا یکی از عوامل پشت صحنه در طول سال مواقع بسیاری بیکار از و دستمزدی که در دوران فعالیتش دریافت کرده‌ را در طول سال تقسیم کنیم متوجه می‌شویم که میزان دستمزد بسیار پایین است. به نظر من باید دستمزدها در سینما ارتقا پیدا کند.

زاهدی در ادامه گفت: نکته دیگر که به نظر من بسیار مهم است به عدم کنترل کیفی آثار برمی‌گردد. در بحث صدا ما از دهه 60 تا امروز بسیار سعی کردیم سطح کیفی را بالا ببریم ولی حقیقت این است که نسبت به گذشته در این سال‌ها پیشرفتی نداشتیم و تهیه‌کننده‌ها نگاهشان به صدا چندان حرفه‌ای نیست و فقط می‌خواهند فیلم یک صدایی داشته باشد و به کیفیت توجهی ندارند. به همین دلیل به نظر من برای ارتقای کیفیت و همچنین کنترل کیفیت آثار سینمایی به خصوص در بخش صدا باید اقداماتی جدی صورت گیرد.

این صدابردار درباره انتخابات جدید هیئت مدیره خانه سینما گفت: خوشبختانه افراد حرفه‌ای و باتجربه‌ای در هیئت مدیره خانه سینما انتخاب شده‌اند و من به این تیم خوب خوش‌بین هستم. منوچهر شهسواری در این سال‌ها با وجود همه مشکلات و سنگ‌اندازی‌ها مقاومت و مدیریت خوبی داشته و زحمات بسیاری کشیده که انتخاب دوباره‌اش را اتفاقی خوشحال‌کننده می‌دانم. امیدوارم در آینده هیئت مدیره خانه سینما بتواند در این شرایط سخت که مربوط به کل کشور ما می‌شود افق روشنی برای سینمای ایران و سینماگرانش به وجود آورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز