ترمیم و عرضه نسخه ۴K فیلم کلاسیک عثمان سِمبِن

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۱:۲۶:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۷۴۰۶
ترمیم و عرضه نسخه ۴K فیلم کلاسیک عثمان سِمبِن
کمپانی تولید و پخش فرانسوی استودیوکانال می‌خواهد فیلم کلاسیک «حکم پول» / The Money Order یا Mandabi به کارگردانی عثمان سمبن، فیلم‌ساز سرشناس آفریقایی، را ترمیم و در بهار ۲۰۲۱ اکران کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا،  «حکم پول» که اقتباسی از رمان کلاسیک خود سمبن با نام «حکم» / Le Mandat است، در سال ۱۹۶۸ جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره ونیز را برنده شد. در واقع این دومین فیلم سمبن است که از نویسندگی به کارگردانی رو آورد و «حکم پول» را تقریبا به طور کامل به زبان بومی خود یعنی ولوف ساخت تا اولین فیلم آفریقایی‌زبان تولید شده در خارج از غرب آفریقا عنوان بگیرد.

«حکم پول» به طور طبیعی به سوژه‌ها و مضامین مورد توجه سمبن می‌پردازد از جمله استعمارگری و هویت پسااستعمار. او در مقام نویسنده یک دوجین رمان نوشت و اولین کارگردان آفریقایی است که توجه و شهرت بین‌المللی را کسب کرد؛ و حتی پس از کارگردانی نخستین فیلمش «دختر سیاه» / Black Girl به اولین عضو آفریقایی یک هیأت داوری در جشنواره کن بدل شد.

استودیوکانال قصد نمایش و عرضه خانگی «حکم پول» را در قلمرو خودش هم دارد که شامل فرانسه، بریتانیا، آلمان، استرالیا و نیوزیلند می‌شود. در این میان «کرایتریئن کالکشن» هم نسخه‌های دی‌وی‌دی و بلو.ری فیلم را برای تماشاگران سراسر جهان منتشر خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز