مدیر سینما اریکه ایرانیان:

انجمن سینماداران در پرداخت بدهی سینمادارها کوتاهی کرده / هیچ حمایتی از سازمان سینمایی صورت نگرفت

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۸۱۷۷
انجمن سینماداران در پرداخت بدهی سینمادارها کوتاهی کرده / هیچ حمایتی از سازمان سینمایی صورت نگرفت
مهدی فخوری با اشاره به اینکه بدهی سینما اریکه ایرانیان به صاحبان آثاری که سال گذشته اکران شدند پرداخت شده است، تأکید کرد که این کوتاهی از سوی انجمن سینماداران بوده که به نظر می‌رسد آن‌ها پول را هنوز به حساب تهیه‌کننده‌ها واریز نکرده‌اند.

مهدی فخوری مدیر سینما اریکه ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: سینما اریکه ایرانیان از ماه‌ آبان، آذر و دی ماه سال گذشته بدهی‌هایی داشته که ما حدود سه ماه پیش این بدهی‌ها را پرداخت کردیم اما این پول به حساب انجمن سینماداران واریز شد و به نظر می‌رسد انجمن نسبت به پرداخت این بدهی‌ها اقدامی نکرده است.

فخوری تصریح کرد: ما پس از اعتراض صاحبان آثار نسبت به عدم تسویه حساب سینماداران مبلغ بدهی را با فاکتور به انجمن پرداخت کردیم اما طبق تماسی که چند پخش‌کننده با سینما داشته‌اند نسبت به عدم پرداخت بدهی اعتراض داشته‌اند و از این تماس‌ها من به این نتیجه رسیدم که به نظر می‌رسد انجمن سینماداران همچنان پول را پرداخت نکرده است.

او افزود: این مشکل پیش‌تر وجود نداشت و ریشه چنین معضلی را در شیوع ویروس کرونا می‌دانم. من شخصاً حدود 8 ماه است که بیکار هستم و در این 8 ماه فقط در ماه تیر 28 روز سینمای اریکه ایرانیان باز بود که هیچ استقبالی صورت نگرفت و فکر می‌کنم در این شرایط اگر تصمیم به بازگشایی بگیریم باز هم هیچ استقبالی صورت نمی‌گیرد. اکثر فیلم‌های خوبی که انتظار داریم در این شرایط بتوانند اکران موفقی داشته باشند میلی به اکران ندارند و فیلم‌هایی که بر پرده سینماها می‌روند نیز فروش چندانی ندارند.

مدیر سینما اریکه ایرانیان در پایان تأکید کرد: سازمان سینمایی در این مدت بارها وعده حمایت از سینماها داده که متأسفانه هیچ اتفاقی نیفتاده و تا امروز به ما فقط 10 بسته ماسک و 100 ژل دست داده شده است. متأسفانه خبری از وام 4 درصدی که وعده داده شده بود نیست. من از چند همکار در سینماهای دیگر نیز پرسیدم و آن‌ها نیز هیچ مبلغی به عنوان وام حمایتی دریافت نکرده‌اند. البته من از همه سینماهای کشور خبر ندارم و باید بگویم که برای سینمای ما و چند سینمای دیگر که جویا شدم فعلاً هیچ حمایتی از سوی سازمان سینمایی صورت نگرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز