کمپانی ها فیلمسازی مستند قتل جمال خاشقجی را پخش نمی کنند

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۰۴:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۸۳۶۰
کمپانی ها فیلمسازی مستند قتل جمال خاشقجی را پخش  نمی کنند
نتفلیکس مستند تبهکاری و برنده جایزه اسکار «ایکاروس» و مستند جنایی و نامزد جایزه امی «مراقب‌ها» را پخش کرد ولی سیاست‌های بین‌المللی اجازه پخش مستندهای خاص‌تر و هولناک‌تر بعدی فیلم‌سازان این دو مستند را نمی‌دهد!

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، نتفلیکس مستند تبهکاری و برنده جایزه اسکار «ایکاروس» و مستند جنایی و نامزد جایزه امی «مراقب‌ها» را پخش کرد ولی سیاست‌های بین‌المللی اجازه پخش مستندهای خاص‌تر و هولناک‌تر بعدی فیلم‌سازان این دو مستند را نمی‌دهد!

وقتی رایان وایتِ مستندساز که برای سریال «مراقب‌ها» / The Keepers تحسین شد، فیلم جدیدش «آدم‌کش‌ها» / Assassins را می‌ساخت، به حمایت مادربزرگ‌خوانده‌اش، دکتر روث، نیاز داشت تا داستان دلخراش و بهت‌آور دو کارگر جنسی را بازگو کند که در مالزی برای قتل مردی محاکمه شدند. در سوی دیگر، برایان فوگل کارگردان «ایکاروس» / Icarus قرار دارد که او هم برای مستند جدیدش به سراغ سوژه‌ای مهیب‌تر رفته است و در «مخالف» / The Dissident به ترور دردناک روزنامه‌نگار عربستان سعودی، جمال خاشقجی، پرداخته است.

هر دو فیلم‌ساز با پخش فیلم‌های قبلی‌شان توسط نتفلیکس، طعم شیرین موفقیت جهانی را چشیدند ولی فیلم‌های مهیب‌تر جدیدشان نه‌فقط مورد توجه نتفلیکس، که هیچ کمپانی مهمی قرار نگرفت. این طور شد که هر دو مستند به‌واسطه کمپانی‌های کوچک و مستقلی عرضه شده‌اند که دامنه عرضه و تبلیغات‌شان بسیار محدود است. فوگل در گفت‌وگوی تازه‌ای درباره ضرورت ساخت «مخالف» گفته است: «احساس کردم مسئولیتی دارم… من به روایت داستان‌هایی ادامه می‌دهم که احساس می‌کنم اهمیت دارند و کار من می‌تواند تأثیری در دنیا داشته باشد».

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز