مدیر پردیس سینمایی هروی سنتر:

تعطیلی طولانی مدت سینماها، برنامه‌ریزی مالی سینمادارها را بهم ریخت / تعطیلی سینماها در شرایطی که کافه‌ها و رستوران‌ها باز هستند، منطقی نیست

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۸۹۳۰
تعطیلی طولانی مدت سینماها، برنامه‌ریزی مالی سینمادارها را بهم ریخت / تعطیلی سینماها در شرایطی که کافه‌ها و رستوران‌ها باز هستند، منطقی نیست
همایون فربد با اشاره به تعطیلی طولانی مدت سینماها در روزهای شیوع ویروس کرونا تأکید کرد که این تعطیلی برنامه‌ریزی مالی سینمادارها را بهم ریخت و باعث شد برخی سینمادارها نتوانند با پخش‌کننده‌ها تسویه‌حساب کنند.

همایون فربد مدیر پردیس سینمایی هروی سنتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا و عواقبی که برای سینما در پی داشت باعث شد که چرخه اقتصادی سینمایی از حرکت بایستد و این اتفاق به ضرر همه اهالی سینما شد که سینماداران نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

فربد تصریح کرد: طبق آخرین اطلاعاتی که از سینماهای مجموعه کورش دارم می‌دانم که این مجموعه مبلغ فروش فیلم‌ها را با صاحبان آثار تسویه کرده‌اند و از اینکه چه سینماهایی این تسویه‌حساب را انجام نداده‌اند اطلاعی ندارم اما اگر سینمایی نتوانسته با پخش‌کننده فیلم تسویه‌حساب کند قطعاً سوءنیتی نبوده و همه می‌دانیم که شیوع ویروس کرونا چه بلایی بر سر سینما آورده و آن‌ها هم قطعاً به دلیل مشکلات ناشی از این اتفاق برنامه‌ریزی مالی‌شان بهم خورده و نتوانسته‌اند مبالغ فروش را تسویه کنند.

او افزود: قطعاً هیچ سینماداری نمی‌خواهد مقروض باشد ولی می‌بینیم که شرایط به هیچ‌وجه مساعد نیست و در اکثر سینماها شاهد تعدیل نیرو هستیم. قطعاً سینمادارها برنامه‌ریزی‌هایی برای پرداخت پول پخش‌کننده‌ها داشته‌اند که متأسفانه با تعطیلی طولانی مدت سینماها برنامه‌ریزی مالی آن‌ها بهم خورده و این اتفاق را به همراه داشته است. با توجه به شرایطی که شاهد هستیم به نظر من سینمادارها و صاحبان آثار هر دو حق دارند و فکر می‌کنم با تعاملی دو طرفه می‌توان به حل شدن این مشکل امیدوار بود.

مدیر پردیس سینمایی هروی سنتر در ادامه درباره حمایت‌های صورت گرفته از سینماها در روزهای شیوع کرونا، گفت: از سوی انجمن سینماداران اقلام بهداشتی در اختیار ما گذاشته شد که مورد استفاده قرار گرفت اما برای ایمن‌تر شدن فضا خودمان در کنار حمایت‌های انجمن سینماداران اقداماتی داشتیم و سینماهای مجموعه کورش از گروه صنعتی گلرنگ دستگاه‌های ضدعفونی تهیه‌کردند.

فربد درباره میزان فروش فیلم‌ها گفت: پس از بازگشایی سینماها در روزها ابتدایی که فیلم «شنای پروانه» اکران می‌شد فروش نسبتاً خوبی را شاهد بودیم و تقریباً 50 درصد سالن پر می‌شد اما با کنار رفتن «شنای پروانه» وضعیت فروش فیلم‌ها نامساعد شد و در حال حاضر فیلمی بر پرده سینما نیست که بخواهیم به فروش بالای آن امیدوار باشیم. مردم به مرور نسبت به ایمن بودن فضای سالن‌های سینما اطمینان پیدا می‌کردند و فکر می‌کنم در حال حاضر اگر فیلم خوبی اکران شود می‌توان فروش خوبی را پیش‌بینی کرد.

او در پایان گفت: اکران در این شرایط برای هر فیلمی با ضرر مالی همراه خواهد بود اما به نظر من با تمهیداتی باید به رونق سینماها کمک کرد. تعطیلی سینماها در شرایطی که رستوران‌ها، کافه‌ها و دیگر اماکن به فعالیت خود ادامه می‌دهند منطقی نیست و بهتر است تجدید نظری درباره این تعطیلی‌ها صورت گیرد چرا که مطمئناً سالن‌های سینما و تئاتر با توجه به رعایت نکات بهداشتی کمترین خطر را در شیوع ویروس کرونا دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز