فریدون شهبازیان:

«در آینه» اوج و فرودهایی دوست‌داشتنی دارد

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۰۹:۰۸:۱۱
کد خبر: ۱۰۷۹۲۲۸
«در آینه» اوج و فرودهایی دوست‌داشتنی دارد
فریدون شهبازیان آهنگساز و رهبر ارکستر با سابقه کشورمان با حضور در این رونمایی گفت: این آلبوم دربرگیرنده نکات مثبت و اوج و فرودهایی است که من آن را دوست داشتم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، آیین رونمایی آلبوم موسیقی «در آینه» از تازه‌ترین محصولات مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی عصر امروز سه شنبه ششم آبان با تعداد محدود جمعی از هنرمندان و مدیران حوزه هنری و با پخش آنلاین در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

فریدون شهبازیان آهنگساز و رهبر ارکستر با سابقه کشورمان با حضور خود در این مراسم که با اجرای سعید بیابانکی برگزار شد گفت: دلم نمی‌خواست با انتقاد و حرف‌های تکراری صحبت‌هایم را شروع کنم اما معمولاً در رونمایی آلبوم‌ها شرایطی اتفاقی می‌افتد که آلبوم خیلی دیر به دست ما که قرار است درباره نکات فنی اثر صحبت کنیم، می‌رسد، این نکته مهمی است که امیدوارم در برنامه‌های دیگر حوزه هنری شاهد بهبود آن باشیم.

وی درباره آلبوم «در آینه» افزود:  این کار اثر ارزنده‌ای است که زحمت زیادی برای آن کشیده شده است. حسین بهروزی‌نیا از جمله نوازندگان و هنرمندانی است که در عرصه نوازندگی عود از هنرمندان معتبر موسیقی ایران به حساب می‌آید. من با وجود اینکه خیلی دیر توانستم شاهد شنیدن اثر باشم اما می‌توانم بگویم که این آلبوم دربرگیرنده نکات مثبت و اوج و فرودهایی است که من آن را دوست داشتم.

این آهنگساز در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برخی از فعالیت‌های خود در روزهای قرنطینه و ساخت پوئم سمفونی «قرنطینه» در این حوزه، به ویژگی‌های دیگر آلبوم «در آینه» اشاره کرد و گفت: کارهای خوبی در این آلبوم اتفاق افتاده که در حوزه ارکسترال، آهنگسازی و خوانندگی می‌توان آنها را ارزیابی کرد. ما در این آلبوم شاهد اجرایی غیر معمول از فواصل موسیقایی هستیم که به درستی از سوی حسین بهروزی نیا طراحی شده‌اند. البته که می‌توان درباره این اثر به نکات فنی زیادی اشاره کرد که دارای ویژگی‌های مثبتی است. درباره خوانندگی اشکان کمانگری هم باید بگویم که در این آلبوم کارهایی را خوانده به قولی تمیز درآمده و می‌توان از آن به عنوان یکی از ویژگی‌ها و ارزش‌ها یاد کرد. انتخاب اشعاری از محتشم کاشانی در این آلبوم یکی دیگر از کارهای خوب این اثر موسیقایی است که می‌دانم توسط اشکان کمانگری انتخاب شده و به نظرم توانسته وزن ارزشمند اشعار محتشم را حفظ کند.

شهبازیان افزود: من به بچه‌های این آلبوم یک تبریک ویژه می‌گویم که توانسته‌اند به درستی از پس نوازندگی قطعات بربیایند. البته یکی از مباحث مهم امروز سازهای ایرانی بحث کوک سازهاست که واقعاً کار مهم و سختی است و باید به گونه‌ای باشد که بسیار منظم اتفاق افتاده باشد. این یکی از مهم‌ترین چیزهاست که اگر توانستید مرتب این کار را کنید قطعاً در نوازندگی و البته کمک به خواننده موفق خواهید بود. در این آلبوم شاهد این شرایط بودیم و ما در عرصه نوازندگی نوعی کوک از ساز دیدیم که به نظرم در قاعده درستی قرار داشت.

وی گفت: این یک کار جدید از مرکز موسیقی حوزه هنری است که اگر چه دیر منتشر شده اما توانسته به عنوان یک آلبوم قابل قبول پیش روی مخاطبان قرار گیرد.  من به همه دوستان در حوزه هنری، حسین بهروزی نیا، اشکان کمانگری و نوازندگان اثر تبریک می‌گویم که چنین اثری را به مخاطبان ارائه دادند. همه حرف من در موسیقی این است که مطلب زیبایی به مخاطبان ارائه شود که دلنشین باشد. این موسیقی درست است که امیدوارم در مرکز موسیقی حوزه هنری چنین اتفاقاتی بیشتر باشد.

نظر شما