حسین بهروزی‌نیا آهنگساز آلبوم «در آینه»:

به دنبال هنرمندان مستعد برای تولید این آلبوم بودم

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۰۹:۲۸:۲۵
کد خبر: ۱۰۷۹۲۵۰
به دنبال هنرمندان مستعد برای تولید این آلبوم بودم
حسین بهروزی‌نیا آهنگساز آلبوم «در آینه» در مراسم رونمایی از این البوم به مراحل انتشار آلبوم و فراز و فرودهای ساخت موسیقی سنتی اشاره کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، حسین بهروزی‌نیا آهنگساز آلبوم «در آینه» نیز درباره نحوه شکل‌گیری این اثر بیان کرد: من ۱۶ سال داشتم که وارد عرصه حرفه‌ای موسیقی شدم و در آن دوران بود که به مرکز حفظ و اشاعه موسیقی رفتم. در آنجا با نامدارانی چون محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، محمدرضا شجریان آشنا شدم. در آن دوران گروهی به نام خالقی را راه‌ندازی کردم و پس از آن بود که با استاد فریدون شهبازیان آشنا شده و از راهنمایی‌های او استفاده می‌کردم. امروز هم بسیار خوشحالم که درباره اثر صحبت کرد.

وی افزود: بعد از چند سالی که در ایران فعالیت داشتم حدود ۲۱ سال از ایران دور شدم ولی سه سال قبل به ایران برگشتم تا دوباره بتوانم فعالیت کنم. روزهای اول شروع به ضبط آلبوم‌ها و آهنگ‌های بی‌کلام کردم. در این راه با برادرزاده‌ام حمید بهروزی‌نیا که اکنون یکی از نوازندگان برتر ایران است، مشورت‌هایی انجام دادم. وقتی درباره ضبط این کار با او صحبت کردم چون نمی‌خواستم خواننده معروفی در کارهایم باشد بنابر این به دنبال هنرمندان مستعد بودم که می‌دانم واقعاً حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. وقتی حمید، اشکان کمانگری را به من معرفی کرد او را خواننده مثبتی دیدم که می‌تواند در آلبوم «در آینه» کنار من باشد. در حوزه نوازندگان هم باید بگویم که هنرمندان نوازنده این آلبوم از بهترین‌های موسیقی ما هستند که در ضبط استودیویی کار واقعاً همکاری ارزشمندی با من داشتند.

این نوازنده شناخته شده عود با اشاره به حضور نوازندگان شهرستانی که در آلبوم «در آینه» حضور داشتند، گفت: این افراد تا به امروز مجالی برای عرضه آثار خود نداشتند و گرنه همگی هنرمندان بسیار مستعد و ارزشمندی هستند که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. این را هم بگویم وقتی ما کار ضبط را آغاز کردیم متاسفانه سیستم استودیو ویروسی شد و ما مجبور شدیم کار را دوباره بزنیم. در حوزه تولید اثر هم باید بگویم که متاسفانه برخی از شرکت ها به دلیل نگاه مالی که به ماجرای موسیقی دارند و موسیقی غیر تجاری دیگر برای کمتر تهیه کننده ای اهمیت پیدا کرده، بنابراین خیلی‌ها آنچنان استقبالی از آلبوم ما نکردند اما خوشبختانه با پیگیری های اشکان کمانگری با مرکز موسیقی حوزه هنری به توافق رسیدیم و کار را به جایی رساندیم که امروز شاهد رونمایی از آلبوم هستیم. در مجموع باید گفت «در آینه» یک کار تیمی است.

آلبوم «در آینه» اثری در حوزه موسیقی کلاسیک ایرانی که حاصل ذوق و قریحه حسین بهروزی‌نیا نوازنده سرشناس بربت و اشکان کمانگری خواننده با تجربه موسیقی ایرانی است. بهروزی‌نیا مانند دیگر آثارش کوشیده تا از موسیقی دهه‌های گذشته چندان فاصله نگیرد و همواره درخلق و تنظیم آن اصالت را مد نظر داشته باشد. تجربه سال‌ها نوازندگی در اجراهای زنده و همچنین آثار ضبط شده در استودیو، در این آلبوم کاملاً مشهود است.

«مقدمه و آواز» با شعر مولوی، «ادامه مقدمه»، «در آینه» با شعر نظامی، «آواز حجاز و ارکستر» با مولوی، «چهار پاره (بی کلام)»، «آواز چهار پاره» با شعر محتشم کاشانی، «تک نوازی سنتور» و «ای دوست» با شعر نظامی اسامی آثار منتشر شده در این آلبوم هستند.

حسین بهروزی نیا آهنگساز و تنظیم کننده و نوازنده بربت، اشکان کمانگری خواننده، حمید بهروزی نیا نوازنده تار، مسلم علیپور نوازنده کمانچه، سعید مهر پیما نوازنده سنتور، بهنام معصومی نوازنده تمبک و سازهای کوبه ای، مصطفی موسوی نوازنده نی، نگار اعزازی نوازنده دف گروه نوازندگان آلبوم «در آینه» را تشکیل می دهند. ضمن اینکه ساره هاشم خانی گرافیک، مهدی فلاح خوشنویس، معین هاشمی نسب عکس، حمید خدا پناهی ترجمه، کاوه صادقی آزاد ویراستار، محراب اللهیاری صدابردار، کامیار باتمانی میکس و مسترینگ، یاسر فلاح پور پردازش صدا دیگرعوامل اجرایی این اثر موسیقایی که در استودیوهای «گلها» و «پژواک» ضبط شده را تشکیل می‌دهند.

آلبوم موسیقی «در آینه» با شماره ثبت اثر به شماره ۹۹- م/۳۷۵ در مرکز موسیقی حوزه هنری از روزسه شنبه ششم آبان ماه سال ۱۳۹۹ به صورت فیزیکی و دیجیتالی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

 

نظر شما