نوید فرح‌مرزی:

امیدی به بهبودی وضعیت نیست / خانه سینما به مدیری باتجربه و شجاع نیاز دارد

۱۳۹۹/۰۸/۰۹ - ۲۳:۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۹۵۱۶
امیدی به بهبودی وضعیت نیست / خانه سینما به مدیری باتجربه و شجاع نیاز دارد
نوید فرح‌مرزی با اشاره به مشکلات فراوانی که در سینما وجود دارد، تأکید کرد که خانه سینما به مدیری باتجربه و شجاع نیاز دارد تا بتواند به مشکلات سینماگران رسیدگی کند چرا که در این وضعیت حل مشکلات منافع برخی افراد را به خطر می‌اندازد و یک مدیر باید جسارت ایستادگی در برابر این افراد را داشته باشد.

نوید فرح‌مرزی چهره‌پرداز سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: سال‌هاست که دیگر هیچ توقعی از سینما نداریم و امیدمان را برای بهبودی وضعیت کاملاً از دست داده‌ایم.

فرح‌مرزی تصریح کرد: اگر نگاهی به تیتراژ فیلم‌ها و سریال‌های سینما و تلویزیون داشته باشید متوجه می‌شوید که تنها یک گروه خاص مشغول کار هستند و دیگر اهالی سینما که سال‌ها در این حرفه فعالیت داشته‌اند بیکار هستند. فلسفه وجودی خانه سینما حفظ حقوق اعضای آن و فراهم کردن تسهیلات و امکانات رفاهی برای سینماگران است اما امروز به جایی تبدیل شده که محل ایجاد اختلافات و دعواها است و کسی از بین این اختلافات وقت نمی‌کند درباره حقوق اهالی سینما صحبت کند.

این چهره‌پرداز در ادامه اظهار داشت: هر سال دانشجویان زیادی به امید کار در سینما از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند ولی در نهایت فضای کار برای افرادی فراهم است که سینما را در اختیار خود گرفته و یکه‌تازی می‌کنند. کاش حاصل یکه‌تازی این افراد در نهایت خلق آثاری درخشان و دیدنی بود اما می‌بینیم که این یکه‌تازی‌ها هم در نهایت به خلق آثاری منجر شده که ارزشی ندارند.

او افزود: خانه سینما به یک مدیر باتجربه و شجاع از دل خود سینما نیاز دارد که از منافع خود بگذرد و برای احقاق حقوق سینماگران تلاش کند. دفاع کردن از حقوق اعضای خانه سینما برای هر مدیر هزینه دارد و خانه سینما به مدیری نیاز دارد که جسارت پرداخت کردن این هزینه را داشته باشد چرا که در برابر او جبهه‌هایی قرار گرفته‌اند که نمی‌خواهند اتفاق خوبی برای سینما و سینماگران رخ دهد چرا که هر اتفاق مثبت به ضرر منافع آن‌ها تمام می‌شود.

طراح چهره‌پردازی فیلم سینمایی «بی‌خود و بی‌جهت» در پایان گفت: فعلاً در این شرایط هیچ کاری از دست کسی برنمی‌آید و ما به عنوان اعضای خانه سینما تنها می‌توانیم دعا کنیم و منتظر بمانیم که یک ناجی از درون خود سینما به کمک سینما بیاید.

نظر شما