مهدی بزرگمهر:

هیچ وزارتخانه‌ای مسئولیت حل مشکلات هنرمندان را بر عهده نمی‌گیرد/ این وضعیت حاصل ناکارآمدی هیأت مدیره خانه سینما است

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۹۵۲۹
هیچ وزارتخانه‌ای مسئولیت حل مشکلات هنرمندان را بر عهده نمی‌گیرد/ این وضعیت حاصل ناکارآمدی هیأت مدیره خانه سینما است
مهدی بزرگمهر با اشاره به اینکه امروز معضلات و مشکلات بسیاری در سینمای ایران وجود دارد، تأکید کرد که با ناکارآمدی هیأت مدیره خانه سینما در دوره گذشته امروز هیچ وزارتخانه‌ای مسئولیت حل مشکلات هنرمندان را بر عهده نمی‌گیرد.

مهدی بزرگمهر موسیقی‌دان و آهنگساز سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: خانه سینما در حل اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین نیازهای وجودی خود عاجز است و ساختار این نهاد صنفی یک ساختار بهم ریخته و بلاتکلیف است که شبیه یک کلاف سردرگم شده است.

بزرگمهر تصریح کرد: هیأت مدیره سابق خانه سینما اساسنامه را زیر پا گذاشت و هیأت مدیره جدید باید موضع خود را نسبت به اساسنامه خانه سینما مشخص کند. اگر قرار است این هیأت مدیره به اساسنامه پایبند باشد تکلیف کاملاً مشخص است و باید این هدف اعلام شود که عملکرد هیأت مدیره بر اساس اساسنامه خواهد بود. متأسفانه هیأت مدیره قبلی با زیر پا گذاشتن این اساسنامه همه چیز را بهم زد و همه اهالی سینما در یک سردرگمی بزرگ به سر می‌برند.

او افزود: در سال‌های گذشته قرار بر این شد که صنوف خانه سینما در وزارت کار ثبت شوند و امروز می‌بینیم با این عملکرد هم وزارت کار احساس مسئولیتی نسبت به اهالی سینما ندارد و مشکلی از مشکلات سینماگران حل نشده است. با ثبت صنوف خانه سینما در وزارت کار امروز سینماگران نه از وزارت کار می‌توانند مطالبات خود را پیگیری کنند و نه وزارت فرهنگ؛ دیگر هیچ یک از وزارت‌خانه‌ها مسئولیتی بابت سینماگران بر عهده نمی‌گیرند.

آهنگساز مجموعه تلویزیونی «کلاه پهلوی» در ادامه اظهاراتش، گفت: اگر امروز یک سینماگر برای رسیدگی به حقوقش به وزارت کار مراجعه کند باید برای رسیدگی و شکایت یک کارفرما معرفی کند و وقتی هیچ کارفرمایی وجود ندارد به مطالباتش رسیدگی نمی‌شود و در واقع مراجعه‌اش به وزارت کار غیر قانونی است. کسانی که هنرمندان را مجبور به ثبت صنوفشان در وزارت کار کرده‌اند هیچ اطلاعی از ساز و کارهای موجود ندارند و مسیری اشتباه را در برابر سینمای ایران قرار داده‌اند که می‌بینیم در بدترین شرایط ممکن که شیوع ویروس کرونا آن را به وجود آورده، امروز هیچ نهاد، سازمان و وزارت‌خانه‌ای مسئولیت اعضای خانه سینما را بر عهده نمی‌گیرد.

بزرگمهر تأکید کرد: ساماندهی صنوف و جلوگیری از این بلبشو کار سخت و پیچیده‌ای نیست. ساده‌ترین کار پذیرش مسئولیت اجرای اساسنامه خانه سینما است که راه را برای همه مشخص می‌کند. هیأت مدیره نباید سلیقه‌ای عمل کند و باید بر اساس یک اصول عملکردش را تنظیم کند تا هیأت مدیره بعدی هم بتواند مسیر او را در پیش گرفته و در نهایت حل معضلات خانه سینما به یک نتیجه مشخص برسد.

او در پایان خاطرنشان کرد: اگر ساز و کار قبلی خانه سینما امروز در این نهاد صنفی حاکم بود حداقل می‌دانستیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به رسیدگی به مشکلات سینماگران است اما امروز که 9 ماه از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد هیچ وزارت‌خانه‌ای مسئولیت نمی‌پذیرد و این وضعیت وحشتناک که نمی‌دانیم مشکلمان را کجا حل کنیم، حاصل ناکارآمدی دوستان در هیأت مدیره خانه سینما است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز