سه تاریخ برگزاری برای کن ۲۰۲۱ در نظر گرفته شد

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۵:۳۵:۰۳
کد خبر: ۱۰۷۹۵۹۰
سه تاریخ برگزاری برای کن ۲۰۲۱ در نظر گرفته شد
جشنواره کن تلاش می‌کند به هر تقدیر در سال ۲۰۲۱ برگزار شود و فعلا سه تاریخ برگزاری پیشنهاد شده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، شیوع گسترده کرونا باعث شد جشنواره فیلم کن به عنوان یکی از رویدادهای سینمایی مهم، امسال به مراسمی سه روزه و نمایش چند فیلم سینمایی و کوتاه برای علاقه مندان خلاصه شود.

هرچند برگزاری هر جشنواره ای در این شرایط خطر زیادی دارد، اما برگزارکنندگان کن با وجود محدودیت‌های مسافرتی و تعطیلی هتل‌ها مشتاق به برپایی این جشنواره هستند و قصد دارند با این کار جان دوباره‌ای به صنعت سینما که در دوران کرونا به شدت آسیب دیده است ببخشند و برای عاشقان سینما فرصتی برای سرگرمی فراهم کنند.

از طرفی پیر لسکیور؛ رئیس جشنواره کن می‌گوید که این رویداد ابزاری برای اتحاد و دیدار مجدد سینمادوستان است. جشنواره کن بزرگ‌ترین جشنواره سینمایی جهان و هم‌چنین یک بازار مهم برای فیلم‌های سینمایی به شمار می‌رود. در رویداد سه روزه کن، چهار فیلم که بین فیلم‌های بخش رقابتی این جشنواره در ماه می‌ بوده‌اند، نمایش داده می‌ود و چند فیلم کوتاه نیز برای جوایز رقابت می‌کنند.

او معتقد است در صورت برگزار نشدن رویداد ویژه کن در ماه می‌ سال آینده، برگزارکنندگان کن از همین حالا به فکر تعویق انداختن آن هستند و می‌گوید: »ما برای یک یا دو تاریخ احتمالی برگزاری کن برنامه ریزی کرده‌ایم که امکان دارد ماه ژوئن و یا ژوئیه باشد؛ اما کن ۲۰۲۱ قطعاً برگزار خواهد شد».

با این حال تری فرمو؛ مدیر اجرایی کن نظر دیگری دارد و می گوید سه تاریخ برای جشنواره در نظر گرفته‌اند که در ماه جولای و آگوست و فعلا قرار است یازدهم تا بیست‌ودوم ماه مه جشنواره برگزار شود. این سه تاریخ برای این است که اگر مجبور به عقب انداختن جشنواره سال بعد شوند، آمادگی آن را برای برگزاری در ماه‌های بعد داشته باشند. او امید دارد برگزاری کن در ماه مه ۲۰۲۱ تبدیل به نخستین رخداد پس از پاندمی شود

 

 

نظر شما