«وصیت‌ها»ی مارگارت اتوود منتشر شد

۱۳۹۹/۰۸/۰۹ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۹۹۱۰
«وصیت‌ها»ی مارگارت اتوود منتشر شد
کتاب «وصیت‌ها» نوشته مارگارت اتوود و با ترجمه نسترن ظهیری به تازگی از سوی انتشارات ققنوس به چاپ رسید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، کتاب «وصیت‌ها» نوشته مارگارت اتوود و با ترجمه نسترن ظهیری در نوبت چاپ اول از سوی گروه انتشاراتی ققنوس منتشر شد.

در پشت جلد این کتاب آمده است: «خوانندهٔ من، قرار است مدتی با هم وقت بگذرانیم. شاید نوشته‌های مرا همچو صندوقچهٔ شکننده‌ای ببینی که باید با احتیاط کامل گشوده شود. شاید آن‌ها را پاره کنی، یا بسوزانی: معمولاً همین بلاها سر نوشته‌ها می‌آید.

اسلحه‌ای مرگبار در دست داری که با رازهای سه زن گیلیاد مسلح شده است. آن‌ها جانشان را برایت به‌خطر انداخته‌اند. برای تمام ما.

پیش از ورود به دنیایشان شاید لازم باشد ذهنت را با این نصیحت‌ها آماده کنی: دانش قدرت می‌آورد و تاریخ خود را تکرار نمی‌کند، اما همچون شعر نظمی تکرار‌شونده دارد.»

در بخش نخست کتاب «وصیت‌ها» که مجسمه نام دارد، می‌خوانیم: «این نوشته‌ها را در خلوتگاه خصوصی‌ام در کتابخانه عمارت آردوا می‌نویسم – یکی از معدود کتابخانه‌های باقی‌مانده از آن کتاب سوزان و پرشور و حرارتی که کتابخانه‌های سرتاسر سرزمینمان را درنوردید. جای انگشتان فاسد و خون‌آلود گذشتگان بایست زدوده می‌شد تا فضایی پاک ایجاد شود برای نسلی که به اخلاقیات ناب پایبند است و مطمئنا در آستانه ظهور است.

طی این سال‌ها استخوان‌های زیادی به خاک سپرده‌ام؛ حالا اما می‌خواهم دوباره آن‌ها را از زیر خاک بیرون بکشم، حتی شده فقط برای عبرت تو، ای خواننده ناشناس من. اگر این‌ها را می‌خوانی، یعنی حداقل این دستنوشته بر جا مانده. البته شاید دارم خیال‌پردازی می‌کنم: شاید اصلا خواننده‌ای نداشته باشم. شاید کلا دارم با در و دیوار حرف می‌زنم.

نوشتن دیگر برای امروز بس است. دستم زق زق می‌کند و کمر درد دارم، در ضمن فنجان شیر داغ شبانه‌ام در انتظارم است. درددل‌هایم را توی مخفیگاهشان می‌چپانم و مراقبم که از چشم دوربین‌های نظارتی دور بمانند، جایشان را می‌دانم، هرچه باشد خودم جاسازی‌شان کرده‌ام. با وجود این همه احتیاط باز هم از خطری که به جان خریده‌ام آگاهم: نوشتن خطرناک است. چه خیانت‌ها و پس از آن تهمت‌ها انتظارم را می‌کشد!

همین‌جا توی عمارت آردوا چندین نفر هستند که دلشان غنج می‌رود برای اینکه دستشان به این نوشته‌ها برسد. صبر کن، در دلم اینطور راهنمایی‌شان می‌کنم: اوضاع بدتر می‌شود.»

کتاب «وصیت‌ها» نوشته مارگارت اتوود و با ترجمه نسترن ظهیری در نوبت چاپ اول و در ۴۸۰ صفحه با قیمت ۷۵۰۰۰ تومان از سوی گروه انتشاراتی ققنوس روانه بازار کتاب شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز