نردبان پاسخ می‌دهد؛

چگونه مستندهای ایرانی به جشنواره‌های خارجی راه پیدا کنند؟

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۰۳۳۳
چگونه مستندهای ایرانی به جشنواره‌های خارجی راه پیدا کنند؟
​جدیدترین قسمت از برنامه نردبان به بررسی حضور مستندهای ایرانی در جشنواره‌های خارجی پرداخته و با الهه نوبخت، پخش‌کننده بین‌المللی گفت‌وگو کرده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، هفدهمین قسمت از فصل جدید برنامه تلویزیونی «نردبان» امشب روی آنتن شبکه مستند می‌رود. این قسمت از برنامه در گفت‌وگو با الهه نوبخت، پخش‌کننده بین‌المللی فیلم مستند، پرونده حضور مستندهای ایرانی در جشنواره‌های خارجی را به صورت جدی مورد بررسی قرار داده است. 

نوبخت با حضور در برنامه نردبان و گفت‌وگو با حامد شکیبانیا به مسائل و چالش‌های پخش بین‌المللی فیلم مستند پرداخته و از تجربیاتش در این عرصه سخن می‌گوید. او هم‌چنین وضعیت مستندهای ایرانی در جشنواره‌های خارجی را مورد بحث قرار می‌دهد و ضمن توصیه‌هایی به مستندسازان، توقعات جشنواره‌های خارجی برای پذیرش فیلم مستند را بیان می‌کند. 

در بخش دیگر برنامه، مستند «سرزمین عسل» به کارگردانی تامارا کوتوسکا و لوبومیر استفانو معرفی می‌شود. این مستند که در سال 2019 منتشر شد، در در نود و دومین دوره جوایز اسکار در دو رشته بهترین «فیلم خارجی‌زبان» و بهترین مستند نامزد شد. 

«سرزمین عسل» درباره زنی زنبوردار به نام «هاتیدزه موروتووا» است که به همراه مادرش نظیف، در منطقه‌ای کوهستانی در مقدونیه زندگی می‌کند. او با دقت از کندوهای خود نگهداری می‌کند اما تعادل زندگی شخصی‌اش با ورود همسایگان جدید مورد تهدید قرار می‌گیرد؛ این فیلم مستند اثری تاثیرگذار از زنی مصمم است که تلاش می‌کند راه خود را در این دنیا پیدا کند. 

هم‌چنین مستند «خانه مادری‌ام مرداب» به کارگردانی مهرداد اسکویی به عنوان اثری تطبیقی با سرزمین عسل معرفی و بررسی می‌شود.

علاقه‌مندان برای مشاهده آیتم‌های برنامه می‌توانند به سایت شبکه مستند به آدرسhttp://www.doctv.ir/nardeban  و صفحه اینستاگرام برنامه به آدرس https://www.instagram.com/nardebandoc مراجعه کنند. 

«نردبان»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت 18 روی آنتن شبکه مستند می‌رود. نردبان در استودیو فرهنگسرای ارسباران ضبط شده است. 

نظر شما