بازار داغ نامه های سرگشاده؛

حکم شرعی مصادره بی‌دلیل سرمایه‌های سینما را اعلام کنید

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۱۱:۳۲:۳۸
کد خبر: ۱۰۸۰۵۸۷
حکم شرعی مصادره بی‌دلیل سرمایه‌های سینما را اعلام کنید
تعدادی از تهیه کنندگان سینما که همچنان مطالبات فیلم های شان از سوی سینماداران حوزه هنری پرداخت نشده است، نامه سرگشاده ای را خطاب به حجت ‌الاسلام و المسلمین محمد قمی منتشر کردند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، تعدادی از تهیه کنندگان سینما که مدت هاست مطالبات مالی فروش فیلم هایشان از سوی سینماداران حوزه هنری پرداخت نشده است، نامه سرگشاده ای را خطاب به حجت ‌الاسلام و المسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات به عنوان نهاد بالاسری حوزه هنری منتشر کردند.

در متن این نامه خطاب به رییس سازمان تبلیغات اسلامی آمده است: «همان‌گونه که مستحضرید حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برحسب تعریف، نهادی است که باید از فعالیت‌های هنری و فرهنگی حمایت کند ولی متاسفانه در دوران مدیریت جنابعالی تبدیل به بزرگ‌ترین بدهکارِ مالی بخشی از تولیدات سینمای ایران شده است؛ فیلم‌هایی که چند ماه پیش از ورود و شیوع کرونا در سالن‌های متعددِ تحت مدیریتِ آن سازمان به نمایش درآمده و پول فروش بلیت‌هایش به‌طور کامل به حساب حوزه هنری واریز شده، درحالی‌که نیمی از این درآمدها متعلق به تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران و موسسات پخش است. به باور ما حوزه هنری نزدیک به یک سال است که حق و سهم صاحبان فیلم‌ها از گیشه‌ را بی‌هیچ توضیح و توجیه عقلی و عرفی و شرعی و قانونی تصاحب کرده و حاضر به پرداخت سهم‌ فروش فیلم‌ها در اوضاع بحرانی اقتصاد کشور نیست.

صاحبان فیلم‌ها ماه‌ها از راه‌های مختلف برای دریافت سهم‌شان از سالن‌های تحت مدیریت شما تلاش کردند و امروز راهی جز طرح شکایت‌ نزد قوه قضاییه پیش پای خود نمی‌بینند؛ شکایتی که نتیجه‌ای جز مواجهه‌ی بیش از پیش سینما و حوزه هنری در پی نخواهد داشت. حتماً مستحضرید که نام حوزه هنری به عنوان بدهکار اصلی سینمای ایران در صدر فهرست اقدامات قضایی طلبکاران قرار دارد که یقیناً باعث لطمه‌ی جدی به ‌اعتبار سازمان تبلیغات اسلامی خواهد شد و خدای ناکرده شائبه‌ی عناد با اهالی سینما را پررنگ‌ خواهد کرد.

در پایان از جنابعالی در مقام یک روحانی خواستاریم حکم شرعیِ مصادره‌ی بی‌دلیل سرمایه‌های سینما را براساس آموزه‌های حوزوی و استفتاء از علمای دین مبین اسلام اعلام کنید تا شاید مدیران تحت امرتان هر چه زودتر برای پرهیز از تداومِ گناه و زدودن‌ مالِ غیر از سازوکار اقتصادیِ آن سازمان اقدام‌ کنند و همچنین با محاسبه و پرداخت ضرر و زیان‌های ناشی از  دیرکِرد پول‌ها براساس شرع و عرف و قانون، سلامت و حلالیت را به اموال و سرمایه‌های در گردشِ سازمانی بازگردانند که پسوند “اسلامی” را کنار نام خود دارد.

و من الله توفیق

امضاکنندگان (به ترتیب الفبا): علی آشتیانی‌پور، امیرحسین آشتیانی‌پور، محمدرضا تخت‌کشیان، امیرحسین حیدری، سعید خانی، مصطفی کیایی.»

 

نظر شما