فقیهه سلطانی:

برای کاهش استرس در جامعه می‌توان از پتانسیل هنرمندان استفاده کرد / وقتی حمایتی نمی‌شود، برای امرار معاش خطر کرونا را به جان می‌خریم

۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۰۸۰۸
برای کاهش استرس در جامعه می‌توان از پتانسیل هنرمندان استفاده کرد / وقتی حمایتی نمی‌شود، برای امرار معاش خطر کرونا را به جان می‌خریم
فقیهه سلطانی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم پس از ابتلا به کرونا از ترس و استرس جان خود را از دست می‌دهند، تأکید کرد که می‌توان در این شرایط از پتانسیل هنرمندان برای کاهش استرس در جامعه استفاده کرد.

فقیهه سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: متأسفانه از زمان شیوع کرونا و بیکاری اکثر هنرمندان مثل همیشه که هنرمندان نادیده گرفته شده و حتی شغلشان به رسمیت شناخته نمی‌شود، از طرف مسئولان هیچ حمایتی صورت نگرفت و دغدغه معیشت به دغدغه خطر ابتلا به کرونا افزوده شد.

سلطانی تصریح کرد: قطعاً هنرمندان نیز همانند سایر اقشار جامعه نیاز به درآمد دارند و طولانی شدن دوران شیوع کرونا آن‌ها را مجبور می‌کند که با وجود خطرهای ممکن به فعالیت حرفه‌ایشان ادامه دهند. اکثر هنرمندان سینما و تلویزیون با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و باید برای رفع مشکلاتشان کار کنند.

او افزود: اگر قرار است تمام جامعه تعطیل باشد و مردم در خانه‌هایشان حضور داشته باشند، باید سیستمی تعریف شود که بتواند نیازهای مردم را تأمین کند و وقتی چنین سیستمی وجود ندارد نمی‌توان انتظار داشت که در این روزها با وجود خطر ابتلا به کرونا هنرمندان که قشری از جامعه هستند سرکار نروند و همه پروژه‌ها تعطیل شوند.

بازیگر فیلم سینمایی «معجزه خنده» در ادامه خاطرنشان کرد: البته این مشکل در همه جای دنیا وجود دارد، کرونا یک پدیده جدید است که هنوز در همه جای دنیا گیج و سردرگم با آن برخورد می‌شود و کسی نمی‌داند که باید چه تمهیداتی در این شرایط داشت. کشور ما هم چنین وضعیتی دارد و البته مشکلات اقتصادی در کشور ما وضعیت را بدتر کرده است؛ ما به یک مدیریت بحران جدی و حساب شده نیاز داریم تا به مردم کمک کند در این شرایط در کنار مشکلات اقتصادی و کرونا بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.

این بازیگر تصریح کرد: من به عنوان یک بازیگر مشکلات اقتصادی بسیاری را متحمل می‌شوم، من و همسرم اگر سر کار نرویم با مشکلات بسیاری مواجه می‌شویم. در روزهای گذشته من و خانواده‌ام به این ویروس مبتلا شدیم و در تجربه‌ای که داشتم مدام به این فکر می‌کردم که خانواده‌های کم بضاعت و فقیر در صورت ابتلا به این ویروس چگونه می‌خواهند مخارج درمان را تأمین کنند. نکته عجیب این است که بیمه‌ها هزینه درمان کرونا را نمی‌پذیرند و این وضعیت را وحشتناک‌تر می‌کند.

او افزود: از طرفی شاهد ترس مردم از کرونا بودم و می‌دیدم که حتی بسیاری از مردم به قدری از ابتلا به این بیماری می‌ترسند که همان ترس عامل فوتشان می‌شود. در این وضعیت می‌توان از پتانسیل هنرمندان در روحیه دادن به مردم کمک گرفت. فضای رسانه‌ها باید کمی شاد شود و جلوی این ترس را باید گرفت، من در روزهای اخیر شاهد بودم که برخی آنقدر از این بیماری می‌ترسند که به محض مثبت شدن نتیجه آزمایششان سکته می‌کنند و از دنیا می‌روند. به گفته پزشکان استرس می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند و در این شرایط مسئولان می‌توانند با در نظر گرفتن پتانسیل هنر و هنرمندان این ترس جاری در جامعه که ناشی از جو رسانه‌ای است را با شاد کردن فضا به حداقل برسانند. در یک جامعه اگر هنر افسرده باشد قطعاً آن جامعه نیز افسرده خواهد بود.

سلطانی در پایان اظهار داشت: خوشبختانه چند روز پیش جواب تست کرونای من و خانواده‌ام منفی شد و امیدوارم همه هموطنانم که به این بیماری مبتلا هستند بتوانند این بیماری را شکست داده و سلامتی خود را دوباره به دست آورند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز