رییس سازمان گردشگری یونان مطرح کرد:

علاقه‌مندم به ایران سفر کنم/ ضرورت گسترش تعاملات گردشگری ایران و یونان

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۰۹:۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۰۸۱۰۱۵
خانم آنجلا گِرِکو در دیدار رایزن فرهنگی ایران در یونان با بیان علاقه‌مندی خود برای سفر به کشورمان، خواستار گسترش تعاملات فرهنگی با ایران در زمینه گردشگری شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مهدی نیکخواه قمی، رایزن فرهنگی ایران در آتن به همراه بخشنده، دبیر اول سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن با خانم آنجلا گِرِکو، رییس سازمان گردشگری یونان دیدار و در خصوص همکاری‌های دو کشور در حوزه گردشگری بحث و تبادل نظر کردند.

نیکخواه قمی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص جاذبه‌های گردشگری ایران به عنوان سرزمینی چهار فصل، مهم ترین عنصر توسعه گردشگری را ارائه تصویری درست از کشور به مخاطبان عنوان کرد و گفت: ارائه تصویری درست به مخاطب، موجب تقویت انگیزه و علاقه گردشگران و توسعه گردشگری می‌شود.

رایزن فرهنگی ایران در یونان افزود: متأسفانه امروزه رسانه‌ها با اهداف سیاسی چهره‌ای کاملا مخدوش و غیر واقعی از ایران ارائه می‌کنند. اما وقتی با تمام دوستان یونانی که به ایران سفر کرده‌اند صحبت می‌کنید، پس از سفر به ایران تصویر ذهنی دیگری پیدا کرده و همگان ایران را کشوری زیبا و امن برای سفر معرفی می‌کنند.

برگزاری نشست‌های مجازی با موضوع «گردشگری» بین ایران و یونان

وی در ادامه با اشاره به روش‌های نوین تصویرسازی در شبکه‌های مجازی، پروژه‌های فم تریپ (آشنایی سفر) را روشی مناسب برای توسعه گردشگری و ارتقاء تصویر ذهنی گردشگران دانست.

نیکخواه قمی گفت: امروزه صنعت گردشگری مانند دیگر صنایع در پرتو شیوع ویروس کرونا با چالش‌های جدی مواجه شده و بسیاری از کسب و کارهای نوپا تعطیل شده‌اند. مناسب است فعالان این صنعت در ایران و یونان در زمینه مواجهه با این چالش به تبادل تجربه بپردازند.

وی یادآور شد: معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ایران آمادگی دارد تا نشست‌های مجازی را در این خصوص برگزار کند.

بخشنده، دبیر اول سفارت جمهوری اسلامی ایران در یونان به بحث و تبادل نظر پیرامون امضاء یادداشت تفاهم در خصوص گردشگری فی مابین دستگاه‌های مربوطه در ایران و یونان پرداخت.

گِرِکو در سخنانی، ضمن ابراز علاقه به گسترش تعاملات فرهنگی با ایران در زمینه گردشگری به معرفی سازمان گردشگری یونان پرداخت و مهمترین وظیفه آن را نمایش یونان به عنوان مقصدی امن، زیبا و جذاب با جاذبه‌های طبیعی متنوع عنوان کرد.

رییس سازمان گردشگری یونان ضمن استقبال از برگزاری نشست مجازی گفت: من شخصا علاقه زیادی به ایران داشته و تمایل دارم در آینده‌ای نزدیک به این کشور سفر کنم. یکی از دوستان من که به تازگی به ایران سفر کرده، از ایران و زیبایی‌های آن برای من بسیار گفته است.

وی ادامه داد: همانطور که شما گفتید نسبت به ایران تبلیغات منفی زیادی انجام می‌گیرد و رایزنی فرهنگی ایران می‌بایست با حضور پُررنگ تر در حوزه دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی با آن مقابله کنید.

گِرِکو خاطرنشان کرد: حضور در جشنواره‌های بین‌المللی گردشگری نیز بسیار اهمیت دارد. سالانه جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های متعددی در سراسر یونان برگزار می‌شود که رایزنی فرهنگی ایران می‌تواند با استفاده از این فرصت، در این نمایشگاه‌ها شرکت و جاذبه‌های گردشگری ایران را معرفی کند.

در پایان کتاب این دیدار کتاب «ایران مروارید آسیا»، کتاب «ایران دروازه ملل»، کتابچه «راهنمای سفر به ایران» و لوح فشرده جاذبه‌های گردشگری ایران به رییس سازمان گردشگری یونان اهدا و مقرر شد پیگیری لازم در خصوص برگزاری نشست آنلاین و تفاهمنامه‌های همکاری انجام شود.

گفتنی است؛ سازمان گردشگری یونان (EOT) یک ارگان حقوقی دولتی بوده که زیر نظر وزارت گردشگری این کشور فعالیت می‌کند. این ارگان اولین بار در سال 1929 تشکیل و پس از فراز و فرود های بسیار، بطور رسمی از سال 1950 فعالیت خود را از سر گرفت و تا به امروز مهمترین نهاد دولتی فعال در حوزه گردشگری یونان محسوب می‌گردد. در سال 2005 تمامی خدمات گردشگری استان‌های یونان به این نهاد واگذار شده است. این سازمان، توسط یک شورای 9 نفره مدیریت می‌شود. در حال حاضر رئیس این شورا آنگلیکی گرکوو و دبیر کل آن فراگاکیس دیمیتریس است. بر اساس اساسنامه این سازمان، هماهنگ سازی، گسترش و نشان دادن صنعت گردشگری یونان در خارج و داخل مرز های این کشور و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در این کشور برای گسترش این صنعت از جمله وظایف این سازمان عنوان شده و حمایت و ارائه محصولات گردشگری نیز از دیگر وظایف این سازمان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز