در اتیوپی برگزارشد؛

وبینار «پروژه تبادل دانش شبکه جهانی دیپلماسی عمومی در شرایط جدید»

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۰:۳۲:۳۴
کد خبر: ۱۰۸۱۰۸۰
وبینار «پروژه تبادل دانش شبکه جهانی دیپلماسی عمومی در شرایط جدید»
رایزن فرهنگی ایران در اتیوپی در وبینار «پروژه تبادل دانش شبکه جهانی دیپلماسی عمومی (GPDNet): در شرایط جدید» شرکت کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این وبینار که با همکاری و هماهنگی بنیاد کره جنوبی با رویکرد ابزار دیپلماسی عمومی در زمان همه گیری ویروس کرونا و برنامه هایی که میتواند منجر به همسویی و همگرایی مردم در مناطق مختلف جغرافیایی شود، برگزار گردید.

در این وبینار هشت سخنران از کشورهای مختلف نگاه و تجربیات خود را در حوزه دیپلماسی عمومی شامل اجرای برنامه های سمفونی آنلاین، نمایش فیلم و اجرای تئاتر و موسیقی زنده در کشورهای مختلف، همچنین تجربه بسترهای فضای مجازی و قابلیت ها آن، اجرای برنامه های آموزشی نهاد های آموزشی و فرهنگی اشاره نمودند و از این تجربیات بعنوان تجربیات متفاوت و تاثیرگذار در ایام همه گیری ویروس کرونا یاد کردند.

همچنین این ایام را بعنوان فرصت طلایی برای آزمایش و تعامل مردم که میتواند ایده اینکه همگی مردم جهان در سرنوشت یکدیگر سهیم بوده یاد نموده و ایده یکپارچگی جامعه جهانی مورد تایید و تاکید قرار گرفت.

 بر این اساس، اعتقاد بر این است که قدرت نرم میتواند به ایجاد راه حل های مبتنی بر جهت دهی سیاست های کشورها اقدام نموده و در حل مسائل بسیاری از مسائل کشورها کمک نماید. شبکه جهانی دیپلماسی عمومی (GPDNet) در سال 2014 در سئول با هدف ایجاد یک بستر مستحکم برای همکاری چند جانبه بین موسسات غیر انتفاعی در سطوح ملی که دیپلماسی فرهنگی و عمومی را ارتقا دهند ، ایجاد گردید.

ایده تشکیل شبکه جهانی دیپلماسی عمومی در سال 2013 با عنوان "قدرت های میانه و دیپلماسی عمومی" آغاز شد و شرکت کنندگان در یک هدف مشترک برای کمک به جامعه بین المللی توافق کردند. جلسه افتتاحیه مجمع در سال 2014 در سئول برگزار گردید.

عضویت در GPDNet برای  تمامی سازمان هایی که در حوزه دیپلماسی عمومی یا تحقیقات در این حوزه مشغول می باشند، آزاد است. ضمنا حوزه فعالیت های این شبکه سازماندهی کنفرانس ها، سمینارها، کارگاه ها و سایر رویدادهای آموزشی مربوط به تبادل دانش و تجربه در زمینه دیپلماسی عمومی می باشد. همچنین از دیگر وظایف این شبکه تشویق مشارکت در هنرهای تجسمی، نمایشگاه ها، نمایش فیلم و تئاتر و بخش های مربوط به انتشار محتوا برای آگاهی عمومی در حوزه فرهنگ می باشد.

این شبکه تلاش می نماید تا با دیپلماسی فرهنگی صلح را برای جهانیان  به ارمغان آورد. در حال حاضر نیز کشور قطر ریاست دوره ای این شبکه را به عهده دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز