ابراهیم گله دارزاده:

ریسک رستوران بیشتر است یا تئاتر؟

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۳:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۱۷۶۳
ریسک رستوران بیشتر است یا تئاتر؟
مدیر مجموعه تئاترشهر معتقد است با توجه به پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده در تئاتر، ریسک و خطر فعالیت‌های تئاتری بسیار کمتر از رستوران‌ها و فروشگاه‌ها است.

به گزارش گروه روی خط رسانه خبرگزاری برنا، ابراهیم گله دارزاده مدیر مجموعه تئاتر شهر درباره وضعیت این مجموعه تئاتری در پی تعطیلی‌های پیش آمده کرونایی، گفت: ما برنامه اجراهای مجموعه «تئاتر شهر» را طبق جدولی که توسط آقای سعید اسدی مدیر پیشین مجموعه از سال گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا تهیه شده بود ادامه داده‌ایم اما با توجه به محدودیت‌های کرونایی ایجاد شده، تمام برنامه‌ریزی‌های انجام شده، متوقف شده است.

وی یادآور شد: در شرایط فعلی باید به سرنوشت گروه‌ها توجه کنیم، بنابراین طبق جدولی که تعیین شده حرکت می‌کنیم چون معتقدم وقتی گفتگویی صورت گرفته و معاهده‌ای شکل گرفته است، نباید نادیده گرفته شود. البته تفاوت برنامه‌ریزی ما اینگونه است که بخش عمده‌ای از جدول اجرایی تنظیم‌شده مبتنی بر اجرای ۲ نمایش در یک سالن است که به دلیل شرایط کرونایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در هر سالن یک نمایش اجرا می‌شود.

گله‌دارزاده متذکر شد: اگر تعطیلی‌های کرونایی اخیر صورت نمی‌گرفت به صورت منظم گروه‌ها به اجرای آثارشان در مجموعه تئاتر شهر می‌پرداختند.

مدیر مجموعه تئاتر شهر درباره تعطیلی سالن‌ها و فعالیت‌های تئاتری بر اساس محدودیت‌های تعیین شده کرونایی، تأکید کرد: معتقدم تهدید تئاتر کمتر از صنوف دیگر است زیرا سالن‌های تئاتر با سقف بلند و تهویه مناسب و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی میزبان هنرمندان و مخاطبان تئاتر می‌شوند. تمامی سالن‌ها #ضدعفونی می‌شوند و تمامی نکات بهداشتی در آن‌ها مدنظر قرار می‌گیرند. ضمن اینکه ساعت اجرای تئاتر بعد از محدوده زمانی طرح ترافیک است و بسیاری از هنرمندان و مخاطبان با وسایل نقلیه شخصی خود تردد می‌کنند و از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمی‌کنند.واقعیت این است که ریسک حضور در تئاتر بالا نبود ولی چون اساس تئاتر در شرایط عادی بر اجتماع مخاطب است، این ذهنیت در مسئولان ایجاد شده که در تئاتر تجمع شکل می‌گیرد. اگر کارشناسان مربوطه به جای سالن های خالی تئاتر از اجراهای تئاتری در شرایط اخیر بازدید می‌کردند، تصمیمات بهتری در خصوص محدودیت‌های تئاتر اتخاد می‌شد.

این هنرمند و مدیر تئاتری با بیان اینکه در شرایط کرونایی کمتر به معیشت هنرمندان تئاتر توجه شده، یادآور شد: ما علاوه‌بر سلامت جسمانی باید به سلامت روان جامعه هم توجه ویژه می‌کردیم. تئاتر در سلامت روان جامعه بسیار تأثیرگذار است و بی توجهی به بخش سلامت روانی جامعه مخاطب تئاتر و خانواده‌هایی که بخشی از خستگی‌ها و اضطراب‌های خود را با مراجعه به تئاتر حل می‌کنند، درست نیست و می‌تواند بحران ساز باشد.

گله دارزاده در ادامه سخنان خود تأکید کرد: اگر اجراهای تئاتری از نزدیک دیده می‌شد و تصمیم‌گیرندگان تعیین محدودیت‌های کرونایی با نگاهی کارشناسانه وضعیت سالن‌ها و فعالیت‌های تئاتری را می‌دیدند، قطعاً تصمیم‌گیری به درستی شکل می‌گرفت.

مدیر مجموعه تئاتر شهر در پایان سخنان خود درباره اینکه با توجه به تعطیلی‌های کرونایی وضعیت جدول اجراهای این مجموعه در سال ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود، گفت: ما الان با انباشت نمایش مواجه هستیم. آقای اسدی برای اجراهای سال ۹۹ برنامه‌ریزی کرده بود که این برنامه مدام به دلیل تعطیلی‌های کرونایی عقب افتاد. هر چقدر تعطیلی ادامه پیدا کند برنامه‌ریزی انجام شده برای سال ۹۹ به جدول اجراهای ۱۴۰۰ وارد می‌شو

منبع: خبرگزاری مهر

 

نظر شما