«آبادان یازده ۶۰» به فیلم مقاومت پیوست

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۰۱:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۲۵۶۰
«آبادان یازده ۶۰» به فیلم مقاومت پیوست
فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت، برای حضور در بخش «مسابقه اصلی» جشنواره فیلم مقاومت ثبت‌نام کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت، نویسندگی مهرداد خوشبخت و حسین تراب‌نژاد و تهیه‌کنندگی حسن کلامی، محصول سال ۱۳۹۸ است که برای حضور در بخش «مسابقه اصلی» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ثبت‌نام کرده است.

این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و برنده سیمرغ بلورین جایزه ویژه قاسم سلیمانی در این جشنواره شد.

«آبادان یازده ۶۰» داستانی متفاوت از ایستادگی مردم آبادان در برابر دشمن در دوران دفاع‌مقدس را روایت می‌کند و به نقش مهم رسانه به عنوان پل ارتباطی جامعه و جبهه در دوران جنگ اشاره می‌کند.

این فیلم شاید نخستین فیلمی باشد که به اهمیت و نقش مهم رسانه در دوران جنگ، در حفظ امید و روحیه رزمندگان و در نهایت پیروزی جبهه‌ها اشاره می‌کند.

۱۱۶۰ فرکانس ماندگار رادیو آبادان در طول سال‌های دفاع مقدس است که اخبار جنگ را برای مردم بازگو می‌کرد.

«آبادان یازده ۶۰» چهارمین فیلم بلند سینمایی مهرداد خوشبخت بعد از «عقاب صحرا»، «صدای پای من» و «جای او دیگر خالی نیست»، با بازی علیرضا کمالی، حسن معجونی، نادر سلیمانی، حمیدرضا محمدی و ویدا جوان است.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «مسابقه اصلی»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد، پژوهش، تحلیل» «فیلم به معنای مطلق» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.

 

نظر شما