ابوالفضل صفری:

در هیچ شرایطی نمی‌توان فرهنگ‌سازی را تعطیل کرد / در چنین بحران‌هایی که مردم به سرگرمی نیاز دارند ارزش فیلمسازی و سریال‌سازی مشخص می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۴:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۲۶۶۴
در هیچ شرایطی نمی‌توان فرهنگ‌سازی را تعطیل کرد / در چنین بحران‌هایی که مردم به سرگرمی نیاز دارند ارزش فیلمسازی و سریال‌سازی مشخص می‌شود
ابوالفضل صفری معتقد است در کنار مبارزه با ویروس کرونا باید به جنگ فرهنگی نیز توجه داشت؛ او تأکید دارد در چنین بحران‌هایی که مردم به سرگرمی نیاز دارند ارزش فیلمسازی و سریال‌سازی مشخص می‌شود.

ابوالفضل صفری تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: برای ادامه فعالیت پروژه‌های تولید در بخش خصوصی تصمیم‌گیرنده صاحبان آثار هستند و به نظر من نمی‌توان دستوری صادر کرد و جلوی تولید برنامه‌ها و آثار سینمایی و تلویزیون را گرفت چرا که سرگرمی افراد در خانواده‌ها به وسیله آثار سینمایی و تلویزیونی تأمین می‌شود و در همه جای دنیا در این شرایط به تولید چنین آثاری توجه می‌شود چرا که پس از سلامتی در حال حاضر به راهکارهایی برای ماندن مردم در خانه و پر کردن اوقات فراغت باید فکر شود.

صفری خاطرنشان کرد: اهمیت سریال‌سازی و فیلمسازی در چنین مواقعی مشخص می‌شود که جامعه به شدت به آن نیاز دارد تا اوقات فراغت لذت‌بخشی در خانه داشته باشد. همانطور که کادر درمان را امروز ما به عنوان مدافعان سلامت می‌شناسیم و زمانی رزمندگان کشورمان در جبهه‌های جنگ مدافعان کشور بودند و پس از آن خارج از مرزها به عنوان مدافعان حرم جانفشانی کردند امروز اهالی سینما و تلویزیون نیز به عنوان مدافعان فرهنگ باید در صحنه حضور داشته باشند تا به مردم کمک کنند که این روزهای سخت را به راحتی پشت سر بگذارند.

او افزود: در دوران جنگ هم کسانی بودند که به جبهه‌های جنگ نیامده و در خانه‌هایشان به زندگی عادی خود ادامه دادند. کسی را نمی‌توان مجبور به حضور در این جبهه کرد، پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی با فشار هیچ گروه و سازمانی تولید نمی‌شوند و هر کس با اختیار خود می‌تواند تصمیم بگیرد که در این وضعیت در پروژه‌های سینمایی حضور داشته باشد یا خیر. به نظر من ما در هیچ شرایطی نباید در کنار جنگ اقتصادی و مبارزه با کرونا جنگ فرهنگی را فراموش کنیم.

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «خانه امن» درباره مراحل تولید این سریال در روزهای شیوع ویروس کرونا، گفت: این سریال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ساخته شد. ما هر روز یک پزشک سر صحنه داشتیم که وضعیت سلامت همه اعضای گروه را زیر نظر داشت. استیج و همه فضاهایی که عوامل در آن حضور داشتند به طور مرتب ضدعفونی می‌شد و از همه عوامل فیلم به صورت دوره‌ای تست کرونا می‌گرفتیم که خوشبختانه با در نظر گرفتن همه این مسائل هیچ یک از اعضای گروه ما با بیماری کرونا مبتلا نشد.

این تهیه‌کننده در ادامه تأکید کرد: امروز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در نظر گرفتن بیماری کرونا در هر فعالیتی که انجام می‌دهیم جزوی از زندگی ما شده و سب زندگی همه ما را تحت تأثیر خود قرار داده است و می‌توان با رعایت نکات بهداشتی فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی را هم ادامه داد. در مراحل تصویربرداری سریال «خانه امن» ما این نکات را در نظر داشتیم و البته کاملاً قابل پذیرش است که رعایت پروتکل‌ها کار سختی است و از همه سخت‌تر شرایط بازیگران است که در مقابل دوربین از ماسک استفاده نمی‌کنند و فضا از همه افراد پشت صحنه برای آن‌ها خطرناک‌تر است.

صفری در پایان گفت: مردم امروز به خوراک فرهنگی نیاز دارند و نباید با توجه به سلامت مسئله فرهنگ را از یاد برد. تلویزیون امروز وظیفه سنگین جنگ رسانه‌ای و سرگرمی‌سازی را بر عهده دارد و با وجود انتقاداتی که به رسانه ملی وارد است فکر می‌کنم با توجه به مشکلات اقتصادی فراوان صداوسیما در نگاهی کلی عملکرد مناسب و قابل دفاعی داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز