کمک های دولت به هنرمندان در راه است

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۵:۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۰۸۲۷۲۷
کمک های دولت به هنرمندان در راه است
معاون اول رییس جمهور در جلسه با هنرمندان در مورد بیمه، کمک هزینه معیشتی، کاهش نرخ تسهیلات دستور داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، بحران کرونا شرایط دشواری را در فضای کسب و ‌کارهای هنری کشور مانند سایر کسب و کارها رقم زده و عبور از این شرایط نیازمند همدلی و همکاری افزون‌تر است.

در ۲ جلسه هنرمندان با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، درباره بررسی مشکلات‌ جامعه هنری کشور، ایشان ضمن تاکید بر رونق تولیدات فرهنگی و هنری در دوران کرونا، خواهان پیگیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارایه تسهیلات مضاعف با این رویکرد شدند.

این ۲ جلسه مصوبات قابل توجهی داشت که بعضی از آن ها اجرا شده و بعضی در شرف اجراست که از جمله می‌توان به مصوبات زیر اشاره کرد:

۱. پرداخت سهم بیمه هنرمندان به مدت سه ماه که به انجام رسیده است.

۲. پرداخت کمک‌هزینه معیشتی به اعضای صندوق هنر که تاکنون به حساب نیمی از اعضای این صندوق واریز شده است و باقی نیز در شرف واریز است.

۳. اگرچه کاهش نرخ بهره تسهیلات کرونایی سامانه کارا در این جلسات مصوب نشده است اما اعلام شد که تسهیلات حمایتی با کارمزد ۴ درصد و دوره بازپرداخت ۵ ساله از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ثبت تقاضا در سامانه تحفه این وزارتخانه به آسیب‌دیدگان جامعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای اعطا شود. فرآیند اعطای این تسهیلات قرض‌الحسنه با عاملیت صندوق کارآفرینی امید از پایان مهرماه آغاز شده است و افزایش میزان تسهیلات نیز با توجه به نیازهای حمایتی جامعه فرهنگی و هنری کشور در دستور کار قرار دارد.

۴. مقرر شد با پشتیبانی شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلات ضروری و جدی خانه هنرمندان مرتفع شود که اقدامات لازم برای رفع این مشکلات در حال پیگیری و انجام است.

۵. در سامانه کارا تاکنون بیش از ۷۴۴ میلیارد تومان تقاضای دریافت تسهیلات کرونایی از سوی فعالان بخش فرهنگ، هنر و رسانه، ثبت و تایید شده است که بیش از ۳۷۹ میلیارد تومان در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر قرار گرفته است و مقرر شد بانک‌ها نسبت به تسریع در پرداخت مبالغ باقیمانده نیز اقدام و اهتمام جدی‌تری داشته باشند. این موضوع نیز به طور اکید در دست پیگیری است و همچنان امکان اعطای تسهیلات کرونایی از طریق سامانه کارا فراهم است.

مذاکرات و مصوبات جلسات مذکور از سوی دفتر معاون اول رییس جمهور، سازمان برنامه و بودجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال پیگیری است.

البته همان‌طور که اشاره شد خسارات وارده و مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر گسترده‌تر از این میزان جبران است اما دولت تلاش می‌کند در حد توان و مقدورات، گام‌های موثری برای کاهش آسیب‌ها و خسارات بردارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز