«ذبح» ۲۰ هزار دلار از هنگ کنگ گرفت

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۱:۳۱:۲۰
کد خبر: ۱۰۸۳۷۵۳
«ذبح» ۲۰ هزار دلار از هنگ کنگ گرفت
فیلم کوتاه «ذبح» به کارگردانی سامان حسین‌پور و آکو زندکریمی و به تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان کردستان، جوایز بهترین فیلم بخش آسیا و بهترین کارگردانی جشنواره فیلم دانشجویی هنگ‌کنگ، شامل تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰ هزار دلار را از آن خود کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، فیلم کوتاه «ذبح» از تولیدات مشترک سامان حسین‌پور و آکو زندکریمی به تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان کردستان، انجمن سینمای جوانان سنندج، جوایز بهترین فیلم بخش آسیا و بهترین کارگردانی جشنواره فیلم دانشجویی هنگ‌کنگ، شامل تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰ هزار دلار را از آن خود کرد.

در این جشنواره که به اسکار دانشجویی آسیا معروف است، ۲۵۰۳ اثر از ۱۰۴ کشور جهان حضور پیدا کردند که در نهایت فیلم کوتاه «ذبح» در چهار بخش: بهترین کارگردانی، بهترین فیلم آسیا، بهترین فیلم‌نامه و جایزه طلایی، نامزد دریافت جایزه شد که توانست جوایز اصلی بهترین کارگردانی و بهترین فیلم آسیا همراه با تندیس جشنواره و جمعاً مبلغ ۲۰ هزار دلار را از آن خود کند.

فیلم کوتاه «ذبح» داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که برای گذراندن یک زمستان سخت مجبور می‌شوند تنها دارایی خود که یک‌ گاو است را بفروشند، اما پسر خانواده که از این تصمیم ناراحت است و گاو را فراری می‌دهد.

«ذبح» اولین تجربه مشترک نویسندگی و کارگردانی سامان حسین‌پور و آکو زندکریمی است که با نام مستعار «برادران سامکو» فعالیت هنری می‌کنند.

سامان حسین‌پور و آکو زندکریمی هر دو فارغ‌التحصیل کارشناسی سینما هستند.

جشنواره فیلم دانشجویی هنگ‌کنگ دوبار به دلیل ویروس کرونا به تعویق افتاد و در نهایت به صورت آنلاین برگزار شد. اختتامیه این جشنواره ۱۶ آبان‌ماه در دانشگاه باپتیست هنگ کنگ برگزار شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز