فانوس به «دست‌هایت کو مم حسن» جایزه داد

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۱:۴۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۳۷۶۸
فانوس به «دست‌هایت کو مم حسن» جایزه داد
نمایش «دست‌هایت کو مم حسن» تولید حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد، در چهارمین جشنواره ملی آثار هنری و نمایشی دفاع مقدس(فانوس) موفق به کسب جایزه اول و دیپلم افتخار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی فانوس (ویژه تولیدات هنری و سینمایی دفاع مقدس) که قرار بود امسال به میزبانی شهر شیراز در استان فارس برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

اکبر آیین اظهار داشت: در مراسم اختتامیه این جشنواره که همزمان با سراسر کشور با حضور سرهنگ امیرعباس آسمند مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، نمایش «دست‌هایت کو مم حسن» تولید سال ۱۳۹۸ حوزه هنری استان به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی رضا کرمی‌زاده موفق شد در بخش نمایش‌های صحنه‌ای، جایزه اول و دیپلم افتخار این دوره از جشنواره را به دست آورد.

وی تصریح کرد: این نمایش پیش ازین به دعوت از انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد روایت فتح با هدف تجلیل از فعالان عرصه تئاتر مقاومت به مدت یک ماه در تماشاخانه سرو به اجرای عمومی پرداخت و کاندیدای دریافت ۵ جایزه جشنواره سرو شده بود.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به عوامل اجرایی این نمایش اظهار داشت: اکبر آئین، نازنین نادرپور، اردلان فنی، پوریا نیک اقبالیان و وحید شفیعی بازیگران و همچنین رضا کرمی‌زاده طراحی صحنه، حسین اصیلی موسیقی، حمید جوکار طراحی نور، و عنایت صالح‌پور طراحی لباس در این نمایش همکاری دارند.

آیین اضافه کرد: این نمایش در سال گذشته در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر توانست ۹ جایزه را در بخش‌های مختلف کسب کند و به عنوان برترین نمایش جشنواره انتخاب شود، همچنین در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور داشت و ضمن کسب جایزه اثر برگزیده این جشنواره، توسط کمپانی تاتارستان جهت اجرای عمومی به کشور روسیه دعوت شد که پس از عادی شدن شرایط در این کشور به روی صحنه خواهد رفت.

وی افزود: جشنواره ملی فانوس توسط سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در 7 بخش مجزا شامل: فیلم، موسیقی و سرود، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، تولیدات رادیویی، بخش آزاد و بخش ویژه سردار دلها برگزار شد.

 

نظر شما