نخستین مدرسه ادبیات نمایشی کشور راه‌اندازی می شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۲:۵۴:۳۵
کد خبر: ۱۰۸۳۸۴۲
نخستین مدرسه ادبیات نمایشی کشور راه‌اندازی می شود
تفاهمنامه همکاری‌های مشترک کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران و موسسه فرهنگی هنری سپندار جاودان خرد به امضا رسید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در جلسه‌ای که با حضور اعضای هیات‌ مدیره و بازرس کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران در ساختمان مرکزی هلدینگ سپندار برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، فرهنگی و هنری، بین کانون نمایشنامه‌‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران و موسسه فرهنگی هنری سپندار جاودان خرد، منعقد شد و به امضای محمد عارف رییس کانون و محمد نجاری مدیر عامل موسسه رسید.

در ابتدای این دیدار محمد نجاری، مدیر عامل موسسه، با بیان اینکه محل اصلی هلدینگ سپندار، منزل زنده یاد تقی ظهوری، بازیگر تئاتر و سینمای ایران بوده است، یاد او را گرامی داشت و گفت: در یک سال گذشته این مکان به طور کامل بازسازی و مرمت شد و اکنون به عنوان یک میراث فرهنگی، آماده بازدید و فعالیت هنرمندان و هنر دوستان است.

وی به معرفی هلدینگ سپندار و موسسه‌‌های زیرمجموعه آن پرداخت و ابراز امیدواری کرد که در سایه همکاری‌‌های متقابل بتواند به رونق هنر نمایش به‌‌ویژه ادبیات نمایشی، افزوده شود و تصریح کرد: موسسه آمادگی دارد نخستین مدرسه ادبیات نمایشی کشور را با همکاری کانون نمایشنامه‌نویسان تاسیس کند.

محمد عارف رییس کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران نیز به بیان این نکته پرداخت که همراهی این ۲ نهاد فرهنگی هنری می‌‌تواند گام موثری در ارتقای سطح ادبیات نمایشی ایران، در سه حوزه آموزش، پژوهش و نشر بردارد.

در ادامه طرفین تفاهمنامه را امضا و مفاد آن را برای حضار قرائت کردند.

در این تفاهمنامه به موضوعاتی از قبیل اجرای پروژه‌‌های فرهنگی و هنری و تحقیقاتی مشترک تا مرحله اجرا، ارایه سمینارها، دوره‌‌های تخصصی و کارگاه‌‌های آموزشی کوتاه‌‌ مدت و بلندمدت، انجام داوری، نظارت و بررسی نتایج تحقیقاتی و فرهنگی، تبادل اطلاعات فرهنگی، هنری، استفاده متقابل از کتابخانه‌‌ها و فیلم‌‌ها و دیگر تولیدات هنری و انجام بازدیدهای متقابل علمی، برای دانشجویان، هنرجویان و اهالی فرهنگ و هنر، اشاره شده است.

در این نشست بهروز محمودی بختیاری پژوهشگر، مترجم و عضو هیات علمی دانشگاه تهران، شهرام زرگر، مترجم و عضو هیات علمی دانشگاه هنر تهران، اصغر نوری، کارگردان تئاتر و مترجم، حسین‌ جمالی، نویسنده، کارگردان و پژوهشگر و مجید جان‌نثاری، معاون اجرایی موسسه سپندار نیز حضور داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز