امیر برادران:

پایین بودن کیفیت آثار تنها به فیلمنامه‌ها و شورای فیلمنامه مربوط نیست

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۴۰۳۴
پایین بودن کیفیت آثار تنها به فیلمنامه‌ها و شورای فیلمنامه مربوط نیست
امیر برادران معتقد است پایین بودن کیفیت آثار تلویزیون تنها به فیلمنامه‌ها و شورای فیلمنامه مربوط نیست چرا که در تولید یک اثر مسائل بسیاری دخیل است که ممکن است در کیفیت اثر تأثیرگذار باشد.

امیر برادران فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: نگاه شورای فیلمنامه‌نویسی سیما فیلم را باید از طریق خروجی این شورا در تولیدات تلویزیون مورد ارزیابی قرار داد! واقعیت این است که علی رغم هدف گذاری و تلاشی که در این شورا صورت می گیرد، متأسفانه گاها خروجی های قابل قبولی را شاهد نیستیم.

برادران خاطرنشان کرد: البته همه ضعف‌ها را نباید متوجه فیلمنامه دانست. ممکن است یک طرح خوب نوشته شود اما تا رسیدن به آنتن دچار تغییراتی شود که از لحاظ کیفی با نسخه اول که مدنظر فیلمنامه‌نویس بوده، متفاوت باشد یا ممکن است یک فیلمنامه خوب تصویب شود اما بودجه کافی برای تولید فراهم نشود و در نبود بودجه ی کافی طبیعی است که کیفیت فیلم یا سریال کاهش پیدا کند.

او افزود: حتی در پخش هم ممکن است ممیزی هایی انجام شود که محصول نهایی را با افت کیفی مواجه کند.

این فیلمنامه‌نویس در ادامه خاطرنشان کرد: در مرحله ی تصویب سریالی که این روزها در حال تولید داریم، حدود 9 ماه به شوراهای مختلف می‌رفتیم و در نهایت با پیگیری های بسیار زیاد تهیه کننده و مدیر گروه فیلم و سریال بالاخره بعد از ماه ها، شورا طرح را تصویب کرد و وارد مرحله ی تولید شدیم که این پروسه بسیار زمان بر و طاقت فرسا بود و اگر خوشبینی گروه به نتیجه ی کار نبود شاید بارها از ادامه ی کار دلسرد می شدیم.

نویسنده سریال «هیولا» در پایان گفت: به هر حال امیدوارم مراحل تصویب طرح‌ها و فیلمنامه ها به نفع کیفیت پروژه ها تسهیل شود هر چند باز هم تاکید می کنم هر ایرادی را نمی‌توان مربوط به فیلمنامه یا حتی شورای فیلمنامه سیما فیلم دانست و فیلمنامه، تولید و پخش همگی در نتیجه ی یک اثر موثر هستند!!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز