حبیب اسماعیلی:

سینما رفتن خطرش از تولید فیلم سینمایی کمتر است / تعطیلی‌های بی‌مورد آسیب‌های جبران‌ناپذیر به سینما وارد کرد

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۴۴۴۱
سینما رفتن خطرش از تولید فیلم سینمایی کمتر است / تعطیلی‌های بی‌مورد آسیب‌های جبران‌ناپذیر به سینما وارد کرد
حبیب اسماعیلی با انتقاد از تعطیلی طولانی‌مدت سینماها و ادامه فعالیت دیگر مشاغل اعم از رستوران‌ها و مراکز خرید تأکید کرد: کسانی که به سینما می‌روند کمتر از کسانی که مشغول تولید فیلم هستند در خطر شیوع ویروس کرونا قرار دارند اما سینماها تعطیلی است و تولید ادامه دارد.

حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: ادامه تعطیلی سینماها که در تاریخ سینمای ایران بی سابقه بوده کم‌کم فرهنگ سینما رفتن را از بین می‌برد و مردم فیلم دیدن در سالن‌های سینما را فراموش می‌کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: سالن‌های سینما در شرایط عادی وضعیت مناسبی نداشتند و سینماها نه تنها سوددهی نداشتند که بیشتر متضرر می‌شدند اما نمی‌دانم چرا هر وقت که شیوع کرونا شدت می‌گیرد و ما وارد موج جدیدی می‌شویم اولین اقدام تعطیل کردن سینماها است. امروز با تعطیلی طولانی مدت وضعیت به مراتب بدتر از همیشه است و خسارت‌های ناشی از این اتفاق تقریباً جبران‌نشدنی است.

این تهیه‌کننده در ادامه اظهار داشت: قطعاً در صورتی که برای جلوگیری از شیوع کرونا تعطیلی عمومی حکمفرما باشد و همه جا تعطیل شود، تعطیلی سینماها و دیگر مراکز فرهنگی هنری منطقی و قابل قبول است اما وقتی کافه‌ها و رستوران‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند و رفت‌وآمد با مترو، اتوبوس و تاکسی ادامه دارد سینما و تئاتر واقعاً در قیاس با این اماکن خطری ندارد که بخواهد تعطیل باشد.

او افزود: هزینه هر سینما در ماه حداقل 20 میلیون تومان است و هیچکس فکری برای این ندارد که سینماها چگونه باید این هزینه‌ها را پرداخت کنند. وقتی سینماها تعطیل باشند تولید معنایی ندارد و به تبع آن پروژه‌های سینمایی نیز تعطیل خواهند بود و یک بیکاری بزرگ در قشر سینمایی کشور به وجود می‌آید. هنوز فیلم‌هایی که سال‌ گذشته ساخته شده‌اند به اکران نرسیده‌اند و طبیعی است که در این شرایط تولید متوقف شود و همه منتظر پایان این وضعیت باشند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پاتو زمین نذار» در ادامه تصریح کرد: سینما رفتن خطرش از تولید فیلم سینمایی کمتر است. افرادی که سر صحنه فیلمبرداری حضور دارند از افرادی که در سالن سینما مشغول دیدن فیلم هستند خطر بیشتری را به جان خریده‌اند اما می‌بینیم که تولید تعطیل نیست و فیلم دیدن در سینما را تعطیل کرده‌اند. در واقع همه کارها در شرایطی نسبتاً عادی دنبال می‌شوند و فعالیت‌ها ادامه دارد اما سینما و مراکز فرهنگی مثل تئاترها مدام تعطیل می‌شوند و این تعطیلی آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد می‌کند. اگر تصمیمی جدی برای تعطیلی وجود دارد باید همه رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز خرید و... تعطیل شوند و تنها تعطیلی مراکز فرهنگی که مردم با انتخاب خودشان بدون اجبار به آن‌جا می‌روند هیچ نقشی در کنترل شیوع بیماری کرونا در کشور ندارد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: پس از انقلاب سینما همیشه آبروی نظام جمهوری اسلامی بوده و در خارج از کشور بر خلاف تبلیغاتی که علیه کشورمان شده ما را سرافراز کرده و باید از این هنر ارزشمند محافظت شود. ما امروز در وضعیتی هستیم که سینما در خطر بزرگی قرار دارد و نیاز به حمایتی جدی دارد.

این تهیه‌کننده در پایان گفت: امیدوارم کرونا هر چه زودتر از بین برود. دولت در شرایطی است که شاید توان چندانی برای حمایت از سینماگران ندارد و در این وضعیت بهتر است برای حمایت از سینماگران جلوی تصمیم‌های غلطی مثل تعطیلی سینماها در شرایطی که همه مشاغل به کار خود ادامه می‌دهند گرفته شود. قطعاً با بازگشایی سینماها تا مدت‌ها نمی‌توان انتظار فروش چندانی برای فیلم‌ها داشت اما فعال بودن سالن‌ها به هر حال بهتر از تعطیلی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز