هفته کتاب در مناطق آزاد

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۸:۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۰۸۴۸۰۲
هفته کتاب در مناطق آزاد
مناطق آزاد ارس، قشم و کیش همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برنامه‌هایی را برگزار می‌کنند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مناطق آزاد کشور در هفته کتاب طرح‌های مختلفی را برای جلب و جذب مردم به سوی برنامه‌های کتاب و کتاب‌خوانی پیش‌بینی کرده‌اند.

در منطقه آزاد ارس دیدار با نویسندگان بومی و خیرین کتاب، معرفی کتاب در فضای مجازی، سخنرانی با موضوع کتاب در فضای مجازی، مسابقه کتاب‌خوانی و پخش بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در فضای مجازی برخی از این برنامه‌ها است.

همچنین طرح‌هایی مثل سفیران کتاب در سطح شهر، رونمایی از کتاب، قصه‌گویی در فضای مجازی و تبریک هفته کتاب در سربرگ و اتوماسیون اداری نیز در فهرست برنامه‌های منطقه آزاد ارس قرار دارد.

در جزیره کیش نیز مسابقه نقاشی با موضوع «دانایی، مانایی»، رونمایی کتاب، نقد کتاب، مسابقه کتاب‌خوانی، مسابقه خلاصه‌نویسی و خلاصه‌گویی کتاب و ارسال فیلم‌های یک دقیقه‌ای با موضوع کتاب برای هفته کتاب پیش‌بینی شده است.

تقدیر از مروجان برتر کتاب‌خوانی، افتتاح نمایشگاه مجازی کتاب کیش، به روز رسانی منابع کتابخانه‌های عمومی جزیره، رونمایی از طرح جامع «کیش، جزیره کتاب و دانایی» و نشست تخصصی با نویسندگان و ناشران جزیره نیز عناوین دیگر برنامه‌های جزیره کیش در هفته کتاب است.

در جزیره قشم نیز نمایشگاه کتاب کودک به مدت هفت روز با برگزاری رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز هم‌زمان با هفته کتاب برگزار می‌شود و مسابقه کتاب‌خوانی در فضای مجازی نیز عنوان دیگر برنامه پیش‌بینی شده برای این هفته است.

۲۶ آبان‌ماه نیز کتابخانه کودک در روستای کووه‌ای افتتاح می‌شود و نمایشگاه کتاب کودک در روستای کووه‌‌ای نیز برگزار خواهد شد. رونمایی از ۱۵ عنوان کتاب که با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم منتشر شده‌اند و اهدای کتاب به مدارس و مراکز فرهنگی برای تجهیز و به روز رسانی منابع محتوایی کتابخانه‌ها نیز در میان عناوین دیگر برنامه‌های هفته کتاب است.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌‌ماه با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز