کاریکاتوریست خوزستانی به کوید ۱۹ لبخند زد

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۲:۳۷:۰۸
کد خبر: ۱۰۸۵۰۶۴
کاریکاتوریست خوزستانی به کوید ۱۹ لبخند زد
سجاد رافعی از هنرمندان جایزه دوم اولین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور کووید ۱۹ شهرداری استانبول را کسب کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خوزستان گفت: سجاد رافعی از هنرمندان واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خوزستان جایزه دوم اولین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور کووید ۱۹ شهرداری استانبول را کسب کرد.

وی اظهار کرد: در این جشنواره که توسط شهرداری کارتال در استانبول ترکیه برگزار شد، رافعی کاریکاتوریست ایرانی، با اثری با موضوع کرونا و زندگی شهری توانست جایزه دوم این جشنواره را کسب کند.

باوی‌زاده افزود: در این جشنواره ۸۳۹ هنرمند از ۵۶ کشور جهان با ۲ هزار و ۳۴۵ اثر شرکت کرده بودند که هیئت داوران اثر سجاد رافعی را به عنوان جایزه دوم انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره با توجه به شرایط اپیدمی کووید ۱۹ به صورت اینترنتی برگزار شد تصریح کرد: نمایشگاه این آثار در شهر استانبول با رعایت فاصله اجتماعی هم اکنون دایر است.

باوی‌زاده عنوان کرد: در اثر این هنرمند خوزستانی تراموایی را مشاهده می‌کنیم که همه مردم در این تراموا آنقدر مانده‌اند تا ویروس کرونا که در خیابان‌ها در حال پرسه زدن است از بین برود و یکی از مردم اکنون با ترس و احتیاط درِ تراموا را باز کرده و می‌خواهد بیرون بیایید.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خوزستان ابراز کرد: تناقض آشکار در این اثر که نشان از ماندن آن همه جمعیت در تراموا دارد با بیرون رفتن از تراموا که خود نیز خطرهای در معرض کرونا بودن را در پی دارد، موقعیت طنزی را ایجاد کرده که منجر به خلق این اثر برنده شده است.

وی یادآور شد: در واقع رافعی سعی کرده تصویری را نشان دهد که هم در خانه ماندن ضررها و آسیب خود را دارد و هم بیرون رفتن، و انتخاب بین این دو است که انسان را دچار تناقضی آشکار می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز