تهیه کننده فیلم شب های تهران به بهانه بازگشایی سینماها از امروز:

سینما رفتن رو به فراموشی است / بازگشایی سینماها در هر شرایط اتفاق خوشایندی است/فعالیت سینماها تا ساعت ۱۸ نمی‌تواند اتفاقی خوب به لحاظ اقتصادی باشد!

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۵۰۹۳
سینما رفتن رو به فراموشی است / بازگشایی سینماها در هر شرایط اتفاق خوشایندی است/فعالیت سینماها تا ساعت ۱۸ نمی‌تواند اتفاقی خوب به لحاظ اقتصادی باشد!
عبدالله علیخانی معتقد است که سینما رفتن با تعطیلی طولانی مدت سینماها رو به فراموشی است و بازگشایی سالن‌های سینما در هر شرایط یک اتفاق خوشایند است.

عبدالله علیخانی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: در این شرایط که سینماها مدتی طولانی تعطیل بوده یا در وضعیتی خاص به فعالیت خود ادامه دادند و دوباره تعطیل شدند بازگشایی سینماها به هر شکل و بهانه‌ای اتفاق مثبت و خوبی است چرا که امروز سینمای ما را خطر فراموشی تهدید می‌کند و تعطیلی بیشتر از این آسیبی جدی به همراه دارد و آن اینکه مردم سینما رفتن را کاملاً فراموش می‌کنند.

علیخانی خاطرنشان کرد: بازگشایی سینماها تا ساعت 18 قطعاً نمی‌تواند اتفاقی خوب به لحاظ اقتصادی برای سینماها به همراه داشته باشد اما اگر سازمان سینمایی طبق وعده‌هایش از سینماها حمایت کند می‌توان همین روشن بودن چراغ سینماها را به فال نیک گرفت.

او افزود: اکثر سینماها تا ساعت 17 یا 18 بلیت چندانی نمی‌فروشند، اکثراً سالن‌ها خالی هستند و غروب است که معمولاً مردم به سینما می‌روند اما همین که گفته می‌شود سینماها باز هستند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند باعث می‌شود تا سینما فراموش نشود و در حالیکه هیچ دستاورد مالی برای سینمادارها و سینماگران در این بازگشایی وجود ندارد، این بازگشایی باعث می‌شود مردم دوباره به سینما رفتن فکر کنند و این اتفاق اذهان را برای فیلم دیدن در سینماها پس از ماه‌ها تعطیلی آماده می‌کند.

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: تنها دستاوردی که این تصمیم می‌تواند داشته باشد همین آماده‌سازی اذهان برای رفتن به سینما است. در ساعاتی که برای فعالیت سینماها مشخص شده جوانان را می‌توان مخاطبان سینما دانست که ممکن است از سوی جوانان استقبالی هم از فیلم‌ها صورت بگیرد. ما اگر قرار بود چند ماه بعد با فروکش کردن موج کرونا شاهد بازگشایی سینماها باشیم باید دورانی را به عنوان دوران آماده‌سازی مردم برای رفتن به سینما پشت سر می‌گذاشتیم و با این تصمیم این دوران را به این شکل پشت سر می‌گذاریم و پس از فروکش کردن این موج ذهن مردم آمادگی حضور در سالن‌ها را دارد.

علیخانی در پایان تأکید کرد: سینما رو به فراموشی بود و بهتر است از این تصمیم استقبال کنیم تا جلوی فراموش شدن سینما گرفته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز