بزرگداشت روز جهانی علم در «چرخ»

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۱:۳۹:۵۳
کد خبر: ۱۰۸۵۵۶۸
بزرگداشت روز جهانی علم در «چرخ»
برنامه«چرخ» امروز، سه‌ شنبه ۲۰ آبان، به مناسبت روز جهانی علم با بررسی علم ارتباطات در دوران شیوع ویروس کرونا روی آنتن شبکه‌ چهار می‌ رود.

به گزارش برنا، در این قسمت «چرخ»، حافظ آهی، مجری-کارشناس برنامه به بهانه‌ روز جهانی علم با دکتر زرین زردار، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت‌ و گو می‌ کند.

در بخش‌ دیگری از این قسمت «چرخ»، دکتر داریوش طاهرزاده، دکترای شیمی و مدرس دانشگاه تهران، یافته‌ های جدید درباره نحوه‌ اندیشیدن علمی را بررسی خواهد کرد.

سازمان جهانی یونسکو به‌ عنوان معتبرترین سازمان آموزشی و فرهنگی در جهان که در حوزه‌ های علم، فرهنگ و آموزش فعالیت می‌ کند، اولین بار در سال ۱۹۹۹ میلادی‌ در نشست بوداپست مجارستان ۱۰ نوامبر را به‌ عنوان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه نامگذاری کرد. این نام‌گذاری هرچند ارزش نهادن به علم و فناوری علمی‌ و بانیان علم خوانده شده، در عین ‌حال تلاش به منظور ایجاد پیوند میان فناوری‌ های علمی، بهبود کیفیت زندگی‌ عمومی و کاهش و مهار تهدیدهای اقلیمی ناشی از تولید و فناوری‌ های تکنولوژیک‌ هم محسوب می‌ شود.

از مهم ترین اهداف یونسکو از نام‌ گذاری روز علم، بهره‌ مندی آحاد جامعه از ثمرات علم، فناوری و نوآوری، ایجاد بستر و فضای مناسب گفتمان درخصوص تاثیر علم، فناوری و نوآوری بر زندگی روزمره‌ مردم، صلح و توسعه و معرفی برخی موقعیت‌ های جدید است که باعث ارتقای کیفیت عمومی زندگی می‌ شود.

فصل هفتم مجله تصویری «چرخ» مهم‌ ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌ زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان واکاوی می‌ کند.

برنامه«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌ صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ چهار سیما پخش می‌ شود.

مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

 

نظر شما
پرونده ویژه