مهدی صباغ‌زاده به بهانه بازگشایی سینماها:

اکران فیلم در این زمان مساوی است با نابودی سرمایه و زحمات عوامل فیلم / درباره زمان فعال بودن سینماها تجدیدنظر شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۵۷۵۶
اکران فیلم در این زمان مساوی است با نابودی سرمایه و زحمات عوامل فیلم / درباره زمان فعال بودن سینماها تجدیدنظر شود
مهدی صباغ‌زاده تصمیم‌گیری ستاد مبارزه با کرونا درباره بازگشایی سینماها با شرایط زمانی محدود را اشتباه دانست و تأکید کرد که اکران فیلم در این شرایط سرمایه و رحمات عوامل فیلم را نابود می‌کند.

مهدی صباغ‌زاده کارگردان و تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: بازگشایی سینماها تا ساعت 18 تصمیم عجیبی است که به هیچ‌وجه منطقی نیست چرا که در ساعات اداری پیش از ساعت 18 کسی به سینما نمی‌رود و مخاطبان سینما معمولاً از ساعت 17 به بعد به سینما می‌روند.

صباغ‌زاده تصریح کرد: به نظر من تعطیلی سینماها بهتر از بازگشایی آن‌ها در این شرایط است که البته فکر می‌کنم اکثر سینماها ترجیح دهند تعطیلی ادامه داشته باشد چرا که با این بازگشایی هزینه‌ سالن‌ها به هیچ‌وجه از فروش تأمین نمی‌شود و ضرر بیشتری متوجه سینماها خواهد شد.

او افزود: بعید می‌دانم صاحبان آثار مایل باشند در این شرایط فیلمشان اکران شود، اگر من فیلمی برای اکران داشتم به هیچ‌وجه در این زمان اکران نمی‌کردم چرا که اکران در این زمان مساوی است با آتش زدن سرمایه، فیلم و نابودی زحمات عوامل تولید فیلم. 

او افزود: متأسفانه شاهد تصمیم‌گیری غلطی درباره بازگشایی سینماها هستیم. مسئولان باید بدانند که سینما شرایط ویژه خودش را دارد و اگر کسانی که چنین تصمیمی برای بازگشایی سینماها گرفته‌اند نگاهی به جدول فروش فیلم‌ها در ساعات مختلف روز در سال‌های گذشته می‌انداختند متوجه می‌شدند که تصمیمشان بسیار اشتباه و آسیب‌زننده است. زمان فروش فیلم‌ها بعد از ظهر، غروب و شب است و در ساعات اداری که معمولاً مردم سر کار هستند سانس‌های کمی به فیلم‌ها اختصاص داده می‌شود.

کارگردان فیلم سینمایی «خانه کاغذی» در پایان تأکید کرد: با این روش سینمادارها بیشتر ضرر می‌کنند چون با بازگشایی سینماها هزینه‌های جاری بالا می‌رود و وقتی فروشی وجود ندارد فقط باید هزینه پرداخت کنند. قطعاً باید درباره زمان فعالیت سینماها در طول شبانه‌روز تجدید نظر شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز