حمیدرضا پگاه:

"خانه امن" پرسکانس ترین کار بازیگری من بود

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۰۹:۴۱:۱۵
کد خبر: ۱۰۸۶۰۱۲
خانه امن پرسکانس ترین کار بازیگری من بود
حمیدرضا پگاه بازیگر سریال «خانه امن» با اشاره به کار در این سریال آن راپرسکانس ترین تجربه خود در سینما و تلویزیون دانست.

به گزارش برنا، مجموعه تلویزیونی "خانه امن" که در ژانر جاسوسی - امنیتی است که این شب ها از شبکه یک سیما روی آنتن می رود لایه هایی ازعملیات پیچیده مقابله با گروهک تروریستی داعش را روایت می کند. "کمال" سرتیم ضد تروریستی نهاد امنیتی، طبق اخبار واصله مطلع می شود که تیم های تروریستی داعش قرار است عملیات های خرابکارانه ای را در ایران انجام دهند. کمال و تیمش با اطلاعاتِ دریافتی از خارج از کشور به ردزنی یکی از نیروهای داعش می پردازند تا از طریق او بتوانند رابط اش در تهران را شناسایی کنند. طی این ماجرا پرونده پیچیده تروریستی و اقتصادی به هم گره می خورد. این خلاصه ای از داستان سریال خانه امن احمد معظمی است. 

حالا "حمید رضا پگاه" کاراکتر "کمال" از بازی دراین سریال می گوید. او درابتدا تاکید کرد: اینکه تکفیرهای داعش قصد عملیات خرابکارانه و تروریستی در برهه های مختلف در ایران داشتند، واقعیت مسلمی است که سناریوی خانه امن آن براساس پرونده های مستند نوشته شده است.

این بازیگر ادامه داد: دراین مجموعه تهدیدات گروهک داعش با کشته شدن یکی و دستگیری دیگری تمام نمی شود بلکه به اشکال مختلف درقصه ادامه دارد و پرداخت آن به نظرم جذابیت های خاص خودش را دارد. "حمیدرضا پگاه" با اشاره به این که جذابیت های داستانی سریال همچنان ادامه دارد یادآور شد: خانه امن فراز و فرودهای اساسی خواهد داشت و امیدوارم بیننده آن را دوست داشته باشد.

بازیگر سریال "تفنگ سر پر" درباره نیاز تلویزیون به تولید و پخش سریال هایی در ژانر امنیتی و جاسوسوسی اظهار داشت: معتقدم در وهله اول کار نمایشی بخصوص درتلویزیون که مخاطب گسترده ای هم دارد، این است که باید به شدت سرگرم کننده باشد. یعنی مخاطب با هرسطح آگاهی و سواد، دوست دارد شب سریالی ببیند که او را ابتدا سرگرم کند؛ حالا اگرمحتوای این سریال، جاسوسی و امنیتی بود، در کنار سرگرمی می توانند تلاش آدم ها درحوزه های مختلف را هم ببینند. اینکه داعش برای ایجاد وحشت و ترور همچنین فسادهای مالی مافیاهای اقتصادی در داخل و خارج چه آسیب هایی به جامعه ایران می زند، آشنا بشوند که چگونه سعی می کنند جلوی این خرابکاران را بگیرند. البته نباید داستان این مدل سریال ها اغراق آمیز باشد؛ یعنی این که به گونه ای نباشد که مخاطب احساس کند قصه از دنیایی که درآن زندگی می کند دور است. البته درسینما و تلویزیون باید قهرمان باشد و رویا پردازی هم باشد اما وقتی ما قصد داریم درسریالی حرفی را بزنیم این برای بیننده باید هم باورپذیرباشد هم او بتواند با قصه ارتباط برقرار کند.

کاراکتر کمال سریال خانه امن تصریح کرد: سریال های با موضوع جاسوسی و پلیسی از سریال های جداب و پرطرفدار درجهان هست که ما درتلویزیون کم به سمت تولید این ژانرها رفتیم اما این ظرفیت درتلویزیون وجود دارد که دراین حوزه آثار بیشتری خلق کند.

بازیگر سریال "یک روز قبل" درخصوص دشواری بازیگری سریال خانه امن گفت: من تا حالا درهیچ کاری این همه جلوی دوربین نبودم. تعداد سکانس های من دراین سریال خیلی زیاد بود و نزدیک به یکسال (البته غیرازایامی که به خاطر کرونا کار متوقف بود) جلوی دوربین بودم.

حمیدرضا پگاه درپایان درباره دلیل آرامش رفتاری و کلامی درسریال هایش عنوان کرد: من اصولا در کارهایم تیپ سازی نمی کنم بلکه شخصیت سازی می کنم و وقتی بازیگری شخصیت سازی می کند باید کاراکتر را از خودش عبور بدهد، این یعنی اینکه ویژگی های خودت را هم با آن تطبیق بدهی؛ به هرحال صدای تو، نگاه تو و فیزیک تو روی شخصیت قرارمی گیرد، حالا این بازیگرهست که چگونه با شخصیت سازی نقش را برای بیننده باور پذیر کند. اگر بیننده توانست با سریال ارتباط برقرار کند یعنی اینکه من توانستم کارم را بعنوان بازیگر درست انجام دهم و امیدوارم این اتفاق در سریال "خانه امن" افتاده باشد.

این سریال به تهیه کنندگی "ابوالفضل صفری"، به غیراز پنج شنبه ها، هر شب حوالی ساعت 22:10 از شبکه سیما روی آنتن می رود. ساعات 1:45، 10:15 و 15 روز بعد این مجموعه بازپخش می شود.

در این مجموعه بازیگرانی از جمله حمید رضا پگاه، امین زندگانی، سیما تیرانداز، سامان صفاری، شهروز ابراهیمی، پرویز فلاحی پور، رحیم نوروزی، حمیدرضا عطایی، قربان نجفی، شهره سلطانی، شایسته ایرانی، سپیده خداوردی، شیوا ابراهیمی و سوگل طهماسبی ایفای نقش کرده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز