در شبکه یک تماشایی می شود؛

«نبرد امواج» از جنگ رادارها می گوید

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۲:۴۸:۳۵
کد خبر: ۱۰۸۶۲۲۰
«نبرد امواج» از جنگ رادارها می گوید
مستند «نبرد امواج» ، با موضوع معرفی پیشرفت صنعت راداری نظامی ایران و نقش آن حفاظت از آسمان کشور پخش می شود.

به گزارش برنا، داستان این مستند از جنگ جهانی دوم و شروع استفاده از رادارها در پدافند هوایی آغاز و سپس مکانیزم علمی و فنی این سیستم با زبانی ساده توضیح داده می‌شود.

در ادامه، این مستند که امشب ( چهارشنبه ) ساعت 19 : 23 دقیقه پخش می شود،  تاریخ ورود تجهیزات راداری به ایران و پیوستن به نیروهای دفاعی کشور در دوره پهلوی بیان می شود .

بینندگان در مستند «نبرد امواج» با فعالیت پدافند هوایی و راداری نظامی در دوران دفاع مقدس آشنا می شوند  و همچنین تصاویری از رشد و گسترش این تجهیزات توسط نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران را مشاهده می کنند.

نگاهی به برخی از عملیات های مهم پدافند هوایی در سال های اخیر که با بومی سازی رادارهای نظامی ، توسط فرماندهان ارشد صورت گرفته است، از دیگر بخش های مستند "نبرد امواج " است.

تلاش صنایع دفاعی برای بومی سازی و به روز کردن تسلیحات راداری و منافع گوناگون آن در صنایع غیرنظامی برای کشور، بخش پایانی مجموعه مستند "نبرد امواج " را تشکیل می‌دهد.

عواملی که در تهیه و ساخت این مستند همکاری داشته اند عبارتند از : کارگردان، پژوهشگر و نویسنده: وحید فرجی تهیه کننده: احمد شفیعی، تدوین: مهدی انصاری تصویربردار: هادی بهروز، محمد رحیمی، مهدی آزادی تصویربردار هوایی: حسین حسن زاده صدابردار: احمد افشار، قادر قادری صداگذاری: احمد افشار، قادر قادری تهیه شده در: خانه مستند انقلاب اسلامی

راهیابی به سیزدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت، تهران، 1398 کسب دیپلم افتخار بهترین مجموعه مستندهای تلویزیونی از پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی فردا، تهران 1398از افتخارات مستند نبرد امواج است که از امشب از شبکه یک پخش می شود.

 

نظر شما