شبکه یک نمایش می دهد؛

بازخوانی عملیاتی که جهان را به تکاپو انداخت

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۵:۴۹:۴۱
کد خبر: ۱۰۸۶۴۱۸
بازخوانی عملیاتی که جهان را به تکاپو انداخت
مجموعه مستند «مهمات» این هفته با روایتی از عملیات خبیر که عزم بین المللی برای جلوگیری از شکست عراق را برانگیخت ، پخش می شود.

به گزارش برنا، شانزدهمین قسمت از مجموعه برنامه مهمات  این هفته میزبان سردار غزلی یکی از فرماندهان عملیات خیبر است که درباره هدف این عملیات و دستاوردهای آن صحبت می کند.

در این برنامه بیان می شود یکی از دستاوردهای عملیات خیبر،  آزاد سازی منطقه ای به وسعت 1000 کیلومتر مربع در هور و جزایر مجنون و طلاییه بود که  موجب افزایش عزم بین المللی برای کنترل ایران و جلوگیری از شکست عراق شد؛ به گونه ای که از تاریخ 3/12/1362 (زمان آغاز عملیات خیبر) تا تاریخ 30/7/1363 تعداد 474 طرح صلح از سوی 54 کشور مختلف جهان ارایه شد.

انهدام نیروهای سپاه سوم عراق و تامین جزایر مجنون شمالی و جنوبی  که موجب کشته یا زخمی شدن دست کم 16هزار از نفرات دشمن از دیگر دستاوردهای عملیات خیبر است.

بینندگان شبکه یک امروز ساعت 32 : 16 دقیقه می توانند از زبان سردار غزلی در جریان جزییات بیشتری از این عملیات قرار بگیرند.

 مجموعه برنامه که با محوریت بازخوانی متفاوت از وقایع دفاع مقدس از شبکه یک سیما پخش می شود مجموعه ای 26 قسمتی است که با کارگردانی سید صادق شهربانویی و تهیه کنندگی سید احمد موسویان ساخته شده است.

زین العابدین تقی پور و سعید شهبازی اجرای این برنامه را که چهارشنبه ها حدود ساعت 30 : 16 دقیقه پخش می شود، برعهده دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز