محسن علی‌اکبری:

در سال‌های آتی شاهد رشد و شکوفایی سیما خواهیم بود/نویسنده‌هایی داریم که ۴ دهه از فعالیتشان در رسانه ملی می‌گذرد / این افراد شاید دیگر حرفی برای نسل امروز نداشته باشند!

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۰۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۷۳۸۷
در سال‌های آتی شاهد رشد و شکوفایی سیما خواهیم بود/نویسنده‌هایی داریم که ۴ دهه از فعالیتشان در رسانه ملی می‌گذرد / این افراد شاید دیگر حرفی برای نسل امروز نداشته باشند!
محسن علی‌اکبری با حمایت از رویکرد جوانگرایی در معاونت جدید سیما تأکید کرد که در سال‌های آتی شاهد رشد و شکوفایی سیما خواهیم بود.

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: آقای شاه‌آبادی در معاونت سیما از همان قشر افرادی است که طبق فرمایش مقام معظم رهبری جوانگرایی را در اولویت کارهای خود قرار داده و می‌بینیم در همین روزهای ابتدایی حضورش در سمت معاونت سیما این نگرش را در دستور کار قرار داده است.

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: حمید شاه‌آبادی از افراد خوش‌فکر است که قصد تحول جدی در رسانه ملی و به خصوص معاونت سیما را دارد. افرادی که در بخش‌های مختلف سیما مدیریت دارند نیز از جوانان خوش‌فکر و به‌روز هستند که به عنوان یک مدیر جوان با علم و رسانه روز در ارتباط هستند. این نگرش قطعاً به رشد و شکوفایی در رسانه ملی منجر می‌شود.

او افزود: با توجه به رویکردی که در حال حاضر معاونت سیما در پیش گرفته است به نظر من در سال‌های آتی شاهد شکوفایی سیما خواهیم بود. در مقطعی معاونت سیما از حضور افرادی سالخورده بهره‌مند بود که با وجود باتجربه بودن این افراد شناخت چندانی از فضای رسانه روز نداشتند و از آنجا که ورودشان همزمان با شکوفایی فضای مجازی بود، بخش عمده‌ای از تجربیات گذشته‌شان نیز در وضعیت حاضر کارکرد چندانی برای رسانه‌ ملی نداشت. 

این تهیه‌کننده در ادامه اظهار داشت: جوانگرایی که امروز در معاونت سیما شاهد هستیم افرادی باانگیزه و پرانرژی را در بخش‌های مدیریتی قرار داده که شاهد حضورشان در سر صحنه‌ها، نگارش‌ متن‌ها و... هستیم. مدیران سیما امروز به مباحث روز اشراف دارند و سعی دارند آثار رسانه ملی را نیز به سمت به روز بودن سوق دهند. این اتفاق قطعاً زمانبر است اما من به رشد و شکوفایی رسانه ملی در سال‌های آتی بسیار امیدوارم و فکر می‌کنم در آینده ما سریال‌ها و برنامه‌های به روزی از تلویزیون خواهیم دید.

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «نردبام آسمان» خاطرنشان کرد: آقای شاه‌آبادی هنوز با نویسندگان جلسه‌ای برگزار نکرده‌اند و به زودی این اتفاق رخ می‌دهد و فکر می‌کنم نویسندگان بسیاری در آینده به همکاری با صداوسیما روی آورده تا آثار به روزی ساخته شوند که مباحث روز جامعه در آن‌ها مطرح می‌شود. صداوسیما قطعاً در سال‌های آتی با این رویکرد می‌تواند مردم را به کنار گذاشتن برنامه‌های فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای تشویق کند.

علی‌اکبری در پایان تأکید کرد: البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که تنها با تغییر مدیران و روی کار آمدن مدیران جوان نمی‌توان انتظار رخ دادن یک اتفاق خوب را داشت. باید هنرمندان جوان هم به تبع آن وارد عرصه کار شوند؛ ما نویسنده‌هایی داریم که 4 دهه از فعالیتشان در رسانه ملی می‌گذرد و این افراد شاید دیگر حرفی برای نسل امروز نداشته باشند. در کنار این افراد باید جوانان نیز وارد عرصه شوند و با حضور مدیران و هنرمندان جوان می‌توان انتظار رخ دادن اتفاقات خوب را داشت.

نظر شما