فراخوان مهلت مجدد شرکت در جشنواره فیلم کوتاه نهال اسفندماه منتشر می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۰:۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۰۸۷۸۶۵
فراخوان مهلت مجدد شرکت در جشنواره فیلم کوتاه نهال اسفندماه منتشر می‌شود
فراخوان مهلت مجدد شرکت در هفدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی دانشجویی فیلم کوتاه نهال، در اسفندماه سال 1399 منتشر می‌شود.

به گزارش برنا، دبیر هفدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی دانشجویی فیلم کوتاه نهال طی مصاحبه‌ای با روابط عمومی جشنواره عنوان کرد: "با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص پیش آمده، مشکلات زیادی در فرایند تولید و ثبت فیلم‌های دانشجویان به وجود آمد و جشنواره‌ی نهال اعلام کرده بود که مهلت مجدد ارسال و ثبت آثار را متعاقبا اطلاع رسانی خواهد کرد. این مهلت مجدد، با انتشار فراخوان و بازگشایی مجدد سایت جشنواره در اسفندماه سال 1399 اتفاق خواهد افتاد تا دانشجویانی که با توجه به شرایط به وجود آمده، مراحل تولید و پس‌تولید فیلمشان به تعویق افتاده بود بتوانند آثار خود را ثبت کنند. همچنین دانشجویانی که آثار خود را ثبت کرده اما نتوانسته بودند آن‌ها را به صورت فیزیکی به جشنواره برسانند، فرصت انجام این کار را داشته باشند"

وی در مورد زمان برگزاری جشنواره توضیح داد: "با تصویب شورای سیاست‌گذاری جشنواره‌ی نهال، هفدهمین دوره‌ی جشنواره در خردادماه سال 1400 برگزار خواهد شد."

عماد حسینی‌فرد، دبیر جشنواره همچنین در رابطه با افرادی که می‌توانند در هفدهمین دوره‌ی جشنواره شرکت کنند، خاطرنشان کرد: "با توجه به اینکه هفدهمین دوره جشنواره در واقع باید در خردادماه سال 1399 برگزار می‌شد، تمامی دانشجویانی که مشمول شرایط شرکت در جشنواره در خردادماه امسال می‌شدند، می‌توانند در جشنواره‌ای که در خرداد سال آینده برگزار می‌شود نیز شرکت کنند. به عنوان مثال اگر دانشجویی سال 1399 فارغ‌التحصیل شده باشد و دیگر دانشجو به حساب نیاید، همچنان می‌تواند در این دوره از جشنواره شرکت کند. همچنین امسال برای نخستین بار، در بخش «سال اولی‌» جشنواره، آثار دانشجویی هر دو ورودی سال 98 و 99 پذیرفته می‌شود"

او در رابطه با شرایط برگزاری جشنواره اعلام داشت: "اولویت و تمامی تلاش ما، برگزاری جشنواره، با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، به صورت حضوری است. اما اگر چنین شرایطی مهیا نشد، به برگزاری جشنواره به صورت نیمه‌حضوری رو می‌آوریم و حتی اگر برگزاری در حالت نیمه‌حضوری هم ممکن نبود، به ناچار جشنواره به صورت مجازی برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است که حتی در صورت مجازی برگزار شدن جشنواره، هیچ‌کدام از فیلم‌ها، آنلاین اکران نخواهند شد"

وی اضافه کرد: "تیم جشنواره از همان ابتدا به برگزاری جشنواره به صورت مجازی فکر می‌کرد اما از آنجایی که یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌ها و ویژگی‌های جشنواره‌های دانشجویی مانند نهال، گردهمایی دانشجویان دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف و دیدن آثار یکدیگر است، برگزاری آن‌ها به صورت مجازی، باعث از بین رفتن بسیاری از ظرفیت‌های جشنواره‌ها می‌شود."

وی در ادامه گفت: "انتظار داریم که امسال، حجم آثار ارسال شده به جشنواره‌ بسیار زیاد باشد و به همین دلیل تمهیدات ویژه‌ای برای داوری و همچنین اکران آثار اندیشیده‌ایم."

"همچنین برای حفظ شور و شوق همیشگی دانشجویان در جشنواره نهال، پیش‌بینی می‌شود برخی از بخش‌های جشنواره مانند بخش «عکس و پوستر» و «فیلمنامه‌ی ساخته نشده» زودتر از تنه‌ی اصلی جشنواره برگزار شوند که اطلاعات تکمیلی، به زودی اطلاع‌رسانی خواهند شد"

دبیر جشنواره در نهایت اشاره داشت: "با توجه به شرایط پیش‌آمده در این‌دوران کرونایی، تقریبا تمامی اصناف و فعالیت ها به خصوص فعالیت های هنری از شرایط به وجود آمده به نحوی ضربه خورده‌اند. جشنواره‌ی نهال نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شرایط در این دوران بسیار دشوار بوده است. با این وجود تیم جشنواره با برگزاری جلسات و بررسی‌های متعدد، تمامی تلاش خود را کرده و خواهد کرد که تا حد امکان، کمترین ضربه به برنامه‌های جشنواره وارد شود"

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز