محمدعلی نجفی:

هیچگونه جوسازی در انتخاب «خورشید» تأثیرگذار نبوده / شورای انتخاب فقط معیارهای لازم برای موفقیت را بررسی کرد

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۰۹:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۷۹۴۲
هیچگونه جوسازی در انتخاب «خورشید» تأثیرگذار نبوده / شورای انتخاب فقط معیارهای لازم برای موفقیت را بررسی کرد
محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه در انتخاب فیلم سینمایی «خورشید» به عنوان نماینده ایران در اسکار 2021 معیارهای لازم برای حضور در این رویداد هنری مورد ارزیابی قرار گرفت، تأکید کرد که هیچگونه جوسازی در انتخاب «خورشید» تأثیرگذار نبوده است.

محمدعلی نجفی کارگردان و نویسنده سینما که یکی از اعضای هیأت انتخاب نماینده ایران در اسکار 2021 بود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا، اظهار داشت: انتخاب نماینده ایران در اسکار 2021 توسط یک هیئت 9 نفره صورت گرفت که من یکی از اعضای این هیئت انتخاب بودم.

نجفی خاطرنشان کرد: در مرحله اول 12 فیلم توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفت. اعضای هیئت انتخاب فیلم‌ها را به دقت بررسی کردند و در نهایت 3 فیلم از بین این آثار به مرحله نهایی برای انتخاب رفتند که در بین آن‌ها پس از چند جلسه فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی برای معرفی به آکادمی اسکار انتخاب شد.

او افزود: دو فیلم دیگری که در مرحله نهایی برای انتخاب حضور داشتند فیلم‌های «یلدا» و «درخت گردو» بودند اما با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته و با در نظر گرفتن مسائلی مثل حضور موفق در جشنواره‌های جهانی، داشتن پخش‌کننده بین‌المللی و همچنین اکران در ایران فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی انتخاب شد.

این کارگردان درباره حواشی انتخاب فیلم «خورشید» گفت: من درباره جوسازی رسانه‌ها و دیگر عوامل برای انتخاب فیلم سینمایی «خورشید» به عنوان نماینده سینمای ایران در آکادمی اسکار اطلاعی نداشتم و آنطور که من در جلسات دیدم انتخاب فیلم مجید مجیدی برای حضور در اسکار به دور از این جوسازی بوده است. در جلسات متعددی که داشتیم فضای آرام و تعاملی را شاهد بودم که فقط کیفیت فیلم و دیگر فاکتورها را مدنظر قرار دادیم.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «سربداران» در پایان اظهار داشت: در حال حاضر نمی‌توان درباره احتمال موفقیت یا عدم موفقیت فیلم سینمایی «خورشید» در آکادمی اسکار صحبت کرد چرا که از دیگر رقبای این فیلم بی‌خبر هستیم اما امیدوارم «خورشید» بتواند در اسکار 2021 به عنوان نماینده سینمای ایران حضور شایسته و درخشانی داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز