از افسردگی تا اولین ماموریت دراگون در «چرخ»

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۱:۲۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۸۷۹۵۷
از افسردگی تا اولین ماموریت دراگون در «چرخ»
شصت‌وچهارمین قسمت فصل هفتم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، یکشنبه ۲۵ آبان، با بررسی مهم‌ترین خبرهای دنیاهای علم و فناوری روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

به گزارش برنا، در میز علم این قسمت «چرخ»، حافظ آهی، مجری-کارشناس برنامه میزبان دکتر داریوش طاهرزاده، دکترای شیمی و مدرس دانشگاه تهران است و طاهرزاده از تازه‌ترین یافته‌ها درباره‌ی افسردگی خواهد گفت. در بخش دیگری از «چرخ»‌ محمدحسین جهان‌پناه و خشایار مریدپور، دو روزنامه‌نگار فناوری، دو خبر مربوط به اولین تست با سرنشین هایپرلوپ و اولین ماموریت رسمی دراگون را بررسی خواهند کرد. فضانوردان ناسا و ژاپن آماده می‌شوند تا برای اولین بار یک مأموریت عملیاتی به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) را توسط یک فضاپیمای خصوصی انجام دهند. برای مأموریت «کرو-۱» اسپیس‌ایکس (SpaceX) فضاپیما را در سکوی پرتاب مستقر کرده و عملیات پرتاب امروز انجام خواهد شد. پرواز چهار فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی با کپسول سرنشین‌دار دراگون  و سوار بر موشک فالکون ۹ اسپیس‌ایکس انجام خواهد شد. اسپیس‌ایکس پیش از این موفق شده بود در یک ماموریت آزمایشی و غیرعملیاتی «دمو-۲» فضانوردان را با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی ببرد و به سلامت به زمین بازگرداند. در بخش‌های دیگری از این قسمت «چرخ»، مهم‌ترین عکس‌های دنیای علم و خبرهای علم و فناوری در ایران بررسی خواهند شد.

فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز