مبارک هنیا میزبان مصطفی تراووره می شود؛

هجوم پناهجویان به سواحل مدیترانه در «آفریقا امروز»

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۰۲:۰۷:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۸۰۲۳
هجوم پناهجویان به سواحل مدیترانه در «آفریقا امروز»
برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today)در شبکه پرس تی وی، وضعیت پناهجویان و مهاجران در شرق و غرب آفریقا و تلف شدن تعداد زیادی از آنها در راه رسیدن به اروپا یا سایر کشورهای آفریقایی را با حضور مصطفی تراووره، تحلیلگر مسائل آفریقا مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

به گزارش برنا، این برنامه به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی با نگاهی به اقتصاد در حال رشد صحرای آفریقا به بررسی عوامل موثر بر افزایش مهاجرت از این منطقه از جمله بالا بودن نرخ بیکاری و پایین بودن دستمزدها می پردازد.

همچنین در این برنامه نقض حقوق بشر در اروپا درخصوص رفتار نامناسب با مهاجران آفریقایی و راهکارهای جلوگیری از خروج مهاجران غیرقانونی آفریقایی از کشورهایشان برای آینده نامشخص در اروپا مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.

در بخش دوم این برنامه نیز پیروزی مخالفان انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر در سیشل پس از 40 سال مورد نقد و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

 در این خصوص پذیرش شکست از سوی دنی فور 58 ساله و از فعالان حزب متحد سیشل که از سال 1977 قدرت را در دست داشت و تحویل کرسی ریاست جمهوری به مخالفان مورد بررسی قرار گرفته و گفت و گو پیرامون آمار بالای فقر و نابرابری در جزایر سیشل به رغم داشتن بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی در آفریقا و دلایل آن از جمله کنترل اقتصاد منطقه توسط اروپایی ها و کاهش درآمد و افزایش بیکاری به دلیل آسیب های ناشی از کرونا به صنعت توریسم در این جزایر صورت می گیرد.

مصطفی تراووره کارشناس بین الملل و جولیوس مبالوتو تحلیلگر سیاسی کارشناسان برنامه این هفته هستند.

«آفریقا امروز» با اجرای ویلفرد مبارک هنیا دوشنبه 26 آبان ساعت 11:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 21:00، سه شنبه ساعت 07:00 و 16:00، چهارشنبه ساعت 14:00، پنجشنبه ساعت 12:00 و جمعه ساعت 08:00 روی آنتن خواهد رفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز