نابغه نی نواز ایران «با فرزانگان فرهنگ»

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۰:۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۰۸۹۰۳۸
نابغه نی نواز ایران «با فرزانگان فرهنگ»
بهروز رضوی این بار در برنامه«با فرزانگان فرهنگ» داستان زندگی حسن کسایی، استاد موسیقی و نابغه نی نوازی و سه تار را برای علاقه مندان روایت می کند.

به گزارش برنا، هنر و شخصیت حسن کسایی، موسیقیدان و نوازنده نی و سه‌تار، سه شنبه ۲۷ آبان در برنامه «با فرزانگان فرهنگ» بیان می‌شود. در این برنامه محمدجواد و لیلی کسایی، فرزندان این هنرمند، از زندگی و هنر استاد کسایی می‌گویند. استاد حسن کسایی یکی از چهره‌ های شناخته شده موسیقی ایران بود که بعد از او فرزندان این استاد راهش را در موسیقی ادامه می‌ دهند.

در برنامه«با فرزانگان فرهنگ» محمد موسوی، حسن ناهید، سید علیرضا میرعلینقی، دکتر منوچهر برومند، دکتر مهدی نوریان، محسن کاویانی، دکتر اسماعیل آذر، دکتر ساسان سپنتا، دکتر ساسان فاطمی، دکتر داریوش صفوت، محمدرصا لطفی، منوچهر غیوری، محمدعلی کیانی نژاد، میرجلالی، اصغر شاه زیدی و ... از هنر استاد کسایی و تبحر ایشان به ویژه در نی نوازی می‌گویند.

گفتنی است حسن کسایی شخصیت ارزنده هنر ایران است که کمتر به وی پرداخته شده است. در این برنامه گفت‌ و گوهایی از استاد کسایی، اجراها و آثار حسن کسایی برای مخاطبان پخش می‌شود.

پیش از این بهروز رضوی در این برنامه زندگی بزرگانی چون علامه طباطبایی، استاد فرشچیان، استاد لطفی و پرویز ناتل خانلری را روایت کرده است.

علاقه مندان می توانند برنامه «فرزانگان فرهنگ» را به تهیه کنندگی محمد حسینی باغسنگانی، از ساعت ۱۹:۳۰ روی امواج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز و ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز بشنوند.

 

نظر شما